تاريخ : جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, | 18:32 | نویسنده : مهدی

 

شرکت نروژی اپرا این روزها در حال تغییر و تحولات زیادی است. پس از معرفی مرورگر Ice

 و استفاده از موتور WebKit به جای موتور رندساز اختصاصی، حالا پنجمین مرورگر محبوب جهان اعلام کرده که برای استفاده از نرم‌افزار بهینه‌سازی ویدئوی شرکت اسکای‌فایر لبز، این شرکت را خریده است.

 

اپرا اعلام کرد که شرکت اسکای‌فایر لبز، شناخته‌شده‌ترین شرکت در زمینه ارائه مرورگرهای سازگار با فلش, برای دستگاه‌های iOS و اندروید را با قیمت ۱۵۵ میلیون دلار خریده است. هدف اصلی این خرید، استفاده از نرم‌افزار بهینه‌سازی Rocket، که برای کم کردن حجم فایل‌های چندرسانه‌ای در شبکه‌های پرترافیک موبایل استفاده می‌شود، ذکر شده است. اپرا می‌گوید، نرم‌افزار Rocket Optimizer، قادر است به صورت خودکار شرایط شبکه موبایل کاربر را بررسی کرده و در صورت نیز برای بهتر شدن تجربه کاربری، تنها در چند میلی‌ثانیه کیفیت ویدئوی درخواستی او را کم کند. اپرا عقیده دارد که این مسأله می‌تواند باعث ادامه یافتن رشد استفاده از ویدئو در دنیای وب بشود. اسکای‌فایر، در حال حاضر صاحب‌امتیاز Rocket Optimizer و Skyfire Horizon (یک افزونه مرورگر) در سه اپراتور بزرگ ایالات‌متحده محسوب شده و در حال عقد قرارداد با اپراتورهای دیگر جهان نیز می‌باشد.

هر دو شرکت امیدوارند، این همکاری منجر به ارائه راهکاری بهتر در استفاده از ویدئو در مرورگرهای موبایل بشود.

با بسته شدن این قرارداد، جفری گلوک (Jeffery Glueck)، مدیرعامل شرکت اسکای‌فایر لبز، که حالا زیرمجموعه‌ شرکت اپرا محسوب می‌شود، با حفظ سمت فعلی، به عنوان معاون عملیاتی اپرا نیز فعالیت خواهد کرد.

 



گوپاس
گوپاس

آیا در کامپیوتر خود انبوهی از فایل‌های مختلف را دارید که بی استفاده و در حال خاک خوردن هستند؟  تا به حال به این موضوع اندیشیده‌اید که می‌توان از این فایل ها کسب درآمد کرد؟ حتما با سمساری‌ها آشنا هستید! مکانی که مردم کالای دست دوم خود را برای فروش به دیگری در آنجا قرار می‌دهند. با سرویس گوپاس که در زمینه خرید و فروش فایل‌ها بصورت آنلاین فعالیت می‌کند آشنا شوید.

وب سایت تازه گوپاس که در واقع نوعی سمساری فایل‌‌های الکترونیکی است به شما کمک می‌کند تا فایل‌های خود را به دیگران به فروش برسانید، البته به شرطی که فایل شما قوانین کپی رایت را نقض نکنند. گوپاس این کار را بهتر از سمساری‌های محلی انجام می‌دهد، چون از طریق آن می‌توانید هر تعداد فایل که بخواهید را برای فروش عرضه کنید. مهم‌تر از آن نیز امکان فروش یک فایل به چندین کاربر و برای چندین مرتبه است.

فایل شما برای همیشه در گوپاس باقی می‌ماند و شما می‌توانید هزاران هزار بار آن را به فروش برسانید.

شما می‌توانید فایل‌های مختلف در زمینه‌های متنوع مانند پروژه‌های دانشگاهی، پروژه کارآموزی، پروژه کارآموزی، یک مقاله، یک قالب رزومه کاری، یک کد برنامه نویسی، یک عکس زیبا و هر نوع فایلی که دلتان بخواهد را در گوپاس به فروش برسانید. اگر بدنبال فایل خاصی باشید نیز می‌توانید محتوای مورد نظر خود را از دیگران خرید کنید.

گوپاس ارزش این را دارد که یک خانه تکانی به کامپیوتر خود داده و فایل‌های با ارزش خود را برای کسب درآمد آماده کنید. یادتان باشد که هر چقدر فایل شما با ارزش‌تر باشد، میزان فروشش آن نیز بیشتر خواهد شد.



تاريخ : چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, | 14:42 | نویسنده : مهدی
استیو بالمر
استیو بالمر

حدود سه ماه از مراسم رونمایی ویندوز 8 گذشته و حالا زمان بررسی نتایج کار است. مایکروسافت در این 100 روز تلاش و هزینه‌ی زیادی صرف تبلیغات و بازاریابی برای فروش آخرین نسخه‌ی ویندوز کرده است، حال باید از مدیر بخش اقتصادی ویندوز بپرسیم که در این مدت اوضاع چطور بوده است. در ادامه مطلب با ما باشید تا طبق آمار و ارقام در مورد ویندوز 8 و نظر مقامات ارشد مایکروسافت قضاوت کنیم.

اکنون مایکروسافت 60 میلیون گواهی ویندوز برای آخرین نسخه‌ی آن فروخته است. رقم خوبی است و نشان می‌دهد که ویندوز 8 هم در حد ویندوز 7 فروش داشته است. اما یک نکته‌ی مهم، هزینه‌ی ارتقا از نسخه‌های پیشین به ویندوز 8 بسیار پایین است و شاید همین موضوع باعث شده که استقبال عموم کاربران از ویندوز 8 خوب به نظر برسد. مشخص نشده که مایکروسافت چند گواهی کاملاً جدید ویندوز به شرکا و سازمان‌های تجاری فروخته است با این وجود تمی ریلر، مدیر اقتصادی بخش ویندوز می‌گوید: 

ویندوز 8، شروع خوبی داشته است.

همان‌طور که می‌دانید آمار جهانی فروش پی‌سی‌ها وضعیت خوبی را نشان نداده است. لذا این سوال مطرح می‌شود که آیا ویندوز 8 در بهبود بازار پی‌سی‌ها موثر واقع می‌شود یا برعکس، ویندوز 8 هم مثل ویندوز ویستا نتیجه‌ای جز شکست و بحران برای سازنده‌اش نخواهد داشت.

تمی ریلر ضمن تأیید این مسأله که وضع بازار در تعطیلات سال نو خوب نبوده است، به این نکته اشاره کرد که برخی محصولات به خوبی عرضه شدند ولی برخی محصولات که مشتریان بیشتری داشتند، خیر. او می‌گوید:

کاربران بیشتر طالب محصولات لمسی بودند و لذا ما نتوانستیم نیاز بازار را تأمین کنیم.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که مایکروسافت و سازندگان پی‌سی باید برای تأمین نیاز مشتریان تلاش بیشتری کنند و مخصوصاً به وسایل لمسی بهای بیشتری بدهند.

یکی از مسائلی که مایکروسافت در تعطیلات اخیر متوجه آن شده اهمیت حضور خرده‌فروش‌هاست. تصور اینکه اهمیت خرده‌فروش‌ها قبل از عرضه‌ی ویندوز 8 به درستی مشخص نبود، مشکل است اما به هر حال ریلر می‌گوید چند محصول موفق ویندوز 8 بودند که مشتریان برای تعطیلات سال نو در نظر داشتند. به خاطر استقبال مشتریان از این محصولات است که مایکروسافت تصمیم گرفته توزیع تبلت سرفیس RT را در هفته‌های آتی به اروپا گسترش دهد. فعلاً در مورد طرحی برای فروش بین‌المللی چیزی گفته نشده است.

آیدان مارکوس یکی از مدیران ارشد بخش ویندوز می‌گوید برخی محصولات محبوب مثل تبلت ترکیبی یوگای 13، محصولی از لنوو فروش خوبی داشتند. مارکوس در مورد یوگا 13 می‌گوید: "از آن محصولاتی است که وقتی فروشنده به فروش می‌گذارد، مشکل می‌تواند موجودی را حفظ کند." یکی دیگر از گزینه‌های محبوب مشتریان ایسر اسپایر S7 است که مارکوس می‌گوید چند بار توسط فروشندگان سفارش داده شده است. توجه کنید که هر دو محصول ذکر شده لمسی هستند.

در ادامه ریلر با هوشیاری تمام می‌گوید: در تبلت‌ها بین ویندوز RT و ویندوز 8 تعادلی وجود دارد. علی‌رغم تعادلی که ریلر از آن صحبت کرده، سامسونگ از فروش تبلت‌های ویندوز RT در آمریکا صرف‌نظر کرده است و اچ‌پی اعلام کرده که فعلاً برای فروش تبلت‌های مبتنی بر ARM برنامه‌ای ندارد. به نظر می‌رسد که سرفیس RT یک ابزار کند و موقتی است. در مورد انصراف سامسونگ از فروش تبلت‌های ویندوز RT در آمریکا نیز سوال شده اما وی از بحث در مورد جزئیات این موضوع اجتناب کرده است. او می‌گوید: "در مورد تصمیم سامسونگ موضوع این است که سامسونگ به این می‌اندیشد که انرژی خودش را روی کدام بازار متمرکز کند." از طرف دیگر تقریباً تمام سازندگان می‌خواهند در سال جاری حداقل یک محصول مبتنی بر تراشه‌های کلاور تریل اینتل روانه‌ی بازار کنند، لذا مشخص است که سازندگان تراشه‌‌های کم‌مصرف اینتل را به عنوان راهی برای عرضه‌ی تبلت‌ها و هیبرید‌ها قلمداد می‌کنند.

مایکروسافت در مورد تصمیمی که در خصوص حذف دکمه و منوی استارت از ویندوز گرفته اینگونه توضیح می‌دهد که بررسی‌های آماری نشان می‌دهد استفاده از منوی استارت به مرور زمان کاهش یافته است و لذا نیازی به آن نیست. ریلر می‌گوید:

کاربران در عرض 24 ساعت جایگاه جدید دستاپ را پیدا می‌کنند و کارهایشان را انجام می‌دهند.

مایکروسافت مدعی است که 90 درصد کاربران در اولین روز استفاده از ویندوز 8، مهم‌ترین نکات آن را یاد می‌گیرند. مارکوس هم از اینکه کاربران استفاده از واسط کاربری جدید را یاد می‌گیرند خوشحال است. مارکوس در رابطه با آموزش محدودی که در مورد نحوه‌ی کار با ویندوز 8 ارایه شده می‌گوید:

اگر به کاربران نکات اصلی را یاد بدهید، باقی موارد را خودشان کشف می‌کنند.

در واقع این یک روش یادگیری است ولی به نظر می‌رسد در مورد همه کاربران مصداق ندارد. حتی بسیاری از کاربران هستند که از نبود منوی استارت ناراضی‌اند.

مایکروسافت می‌گوید تعداد کاشی‌های صفحه‌ی استارت ویندوز 8 بعد از دو هفته دوبرابر می‌شود. بنابر گزارش مایکروسافت 45 بیلیون کاشی متحرک تا اوایل ژانویه آپدیت شده است و لذا این تخمین مایکروسافت منطقی به نظر می‌رسد.

بنابراین ویندوز 8 با شروعی خوب به کار خود ادامه می‌دهد، درست است شروعی شگفت‌انگیز نداشته اما به هر حال شروع آن خوب است.

حال برنامه‌ی مایکروسافت برای آینده چیست؟ مایکروسافت فعلاً در مورد ویندوز آبی بحث نمی‌کند، نسخه‌ی بعدی ویندوز که شاید کار آن از امسال شروع شود. هدف از ارائه‌ی ویندوز آبی بهینه کردن واسط کاربری جدید و همچنین برنامه‌ی ارتقای سالانه‌ی ویندوزهاست. در حالی که تبلت کوچک اپل، آیپد مینی با فروشی خوب مواجه است، سوالاتی که پیرامون تبلت‌های 7 و 8 اینچی ویندوز 8 مطرح شده‌اند فعلاً پاسخ مشخصی ندارند. آیا ویندوز 8 در همه نوع صفحه نمایش، از وسایل کوچکی با صفحه نمایش 7 و 8 اینچی گرفته تا مانیتورهای بزرگ عملکرد رضایت‌بخشی خواهد داشت؟ این سوال را ریلر اینگونه پاسخ می‌دهد: «انعطاف و قابلیت حمل ویندوز 8 است که شانس حضوری موفق در بازار نامعلوم آینده را به ما می‌دهد.» با توجه به رشد کروم‌بوک‌ها و علاقه‌ی کاربران به تبلت‌ها، مایکروسافت باید مشکلاتی مثل کمبود فضای ذخیره‌سازی را در تبلت سرفیس پرو و محصولات بعدی‌اش جدی بگیرد و اشتباهی مرتکب نشود تا در نتیجه فروشی خوب داشته باشد.

نظر شما در مورد واسط کاربری جدید ویندوز 8 چیست؟ عملکرد و نحوه‌ی کاربرد ویندوز 8 را چه طور ارزیابی می‌کنید؟



تاريخ : چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, | 14:40 | نویسنده : مهدی
گلکسی اس 4 سامسونگ و باز هم تصویر لو رفته جدید

آخرین تصویر لو رفته از گلکسی اس 4 سامسونگ در حالی امروز در توییتر منتشر شد که در عین فوق‌العاده بودن به شدت ناامید کننده است. طراحی و ویژگی‌های سخت‌افزاری مشخص شده در تصویر نوید یک تلفن از همه جهت عالی را می‌دهند، اما مشکل اینجاست که این تصویر به شدت تقلبی به نظر می‌رسد. با زومیت در ادامه مطلب همراه باشید تا با هم به بررسی بیشتر تصویر بپردازیم.

همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می‌کنید، ویژگی‌های سخت‌افزاری مشخص شده در تصویر عبارتند از:

  • صفحه نمایش 5 اینچی +Super AMOLED با رزولوشن 1080p به همراه محافظ شیشه‌ای گوریلا گلس 3
  • پردازنده چهار هسته‌ای و دو گیگاهرتزی Exynos 5450
  • پردازنده گرافیکی Mali T658
  • 2 گیگابایت رم DDR3
  • حافظه داخلی 32،16 و 64 گیگابایتی به همراه ورودی MicroSD
  • دوربین عقب 13 مگاپیکسل و دوربین جلو 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه نسل چهارم
  • دکمه عکس برداری فیزیکی
  • بلوتوث نسخه 5
  • باتری 3100 میلی‌آمپرساعتی

با فرض صحیح در نظر گرفتن این اطلاعات می‌بینیم که بر خلاف شایعات قبلی خبری از پردازنده Exynos 5 octa chip در این تلفن نخواهد بود، همچنین ظرفیت باتری نیز از 2600 میلی‌آمپرساعت گزارش شده به 3100 میلی‌آمپرساعت افزایش یافته است.

اما بدنه فلزی و وجود اسپیکرهای استریو در جلوی تلفن چندان به سبک کاری سامسونگ شباهتی ندارد. از طرف دیگر لوگوی این طرح با فونت متداول سامسونگ کار نشده است (به حرف G در تصویر سمت راست دقت کنید) و همچنین سایه زنی‌ها و نورپردازی تصویر نیز به شکل واضحی غیر واقعی است. و به عنوان تیر خلاص به این تصویر، بلوتوث نسخه 5 ؟!؟ متاسفم، چنین چیزی فعلا وجود خارجی ندارد.

اما با این حال و با وجود غیر واقعی بودن تصویر، امیدواریم که حداقل شاهد بدنه فلزی و دکمه فیزیکی برای عکس برداری در پرچم‌دار بعدی سامسونگ باشیم.

نظر شما درباره این تصویر چیست؟ آیا فکر می‌کنید ممکن است تلفن آینده سامسونگ با این طراحی و مشخصات روانه بازار گردد؟



تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, | 20:37 | نویسنده : مهدی
گلکسی اس 4
گلکسی اس 4

فون‌آرنا اطلاعات تازه‌ای در رابطه با پرچم دار بعدی سامسونگ، گلکسی اس 4 بدست آورده است که نشان می‌دهد، این تلفن در 8 اپریل 2013 یا 19 فروردین ماه 92 معرفی خواهد شد.

انتظار می‌رود محبوبیت تلفن Galaxy S IV بیشتر از اس 3 باشد و این تلفن نزدیک به 50 میلیون دستگاه فروش داشته باشد.

تا اینجای کار مشخصاتی که تایید شده هستند و احتمالا تغییر نخواهند کرد عبارتند از:

  • نام کد: Altius
  • نام مدل: GT-I9500
  • رنگ: سفید / مشکی
  • باتری: 2600 میلی‌آمپر ساعت
  • به همراه کیت شارژر بی سیم

اما شایعاتی دیگری نیز وجود دارند که به حقیقت نزدیک هستند:

  • صفحه نمایش 4.99 اینچ از نوع Super MAOLED با رزولوشن Full HD
  • تراشه 8 هسته‌ای Exynos 5 Octa به همراه گرافیک 8 هسته‌ای Mali-T658
  • حافظه رم 2 گیگابایت
  • دوربین 13 مگاپیکسل با قابلیت ضبط ویدیو 1080p با 30 فریم در ثانیه
  • دوربین جلو 2 مگاپیکسل با قابلیت مکالمه ویدیو با رزولوشن 720p
  • سیستم عامل اندروید 4.2.1

نظر یادتون نره

 



تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, | 20:34 | نویسنده : مهدی
LG IPS Monitor

در این مقاله قصد داریم کلیه معیارهای مهم و تاثیرگذار در انتخاب یک نمایشگر مناسب برای کامپیوتر را بصورت خلاصه و جمع‌بندی شده ارائه کنیم. در این راهنمای خرید با مفهوم پنل‌های TN و IPS آشنا خواهید شد و اهمیت زمان پاسخ‌گویی تصویر و رفرش‌ریت را بهتر درک خواهید کرد. اگر قصد خرید مانیتور برای کامپیوتر خود را دارید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

بسیاری از کاربران در هنگام خرید یک کامپیوتر جدید، اهمیت کمی برای مانیتور قائل می‌شوند و تنها معیارهای انتخاب آنها، طراحی ظاهر و یا سایز نمایشگر است. اما در نظر داشته باشید که شما زمان بسیار زیادی را صرف مطالعه، خواندن ایمیل، مرور صفحات وب یا بازی‌های کامپیوتری می‌کنید که همگی در مانیتور به نمایش درمی‌آیند. پس لازم است، معیارهای خود را کمی گسترش داده و برای انتخاب مانیتور مورد نظر خود دقت بیشتری به خرج دهید. در این مقاله با معیارهای مهم تاثیرگذار در یک نمایشگر ایده‌آل آشنا خواهید شد.

سایز

تقریبا اولین معیار در انتخاب اکثر کاربران، سایز مانیتور است. سایز مناسب برای مانیتور مورد نیاز شما، براساس فضای موجود در میز کار، نوع کار و البته بودجه شما، انتخاب می‌شود.

Monitor-lineup

هرچند سایز ۱۹ اینچ برای مانیتورهای قدیمی CRT بزرگ به نظر می‌رسید اما در مانیتورهای LCD جریان به کلی تغییر کرده است. چون مانیتورهای LCD فضای بسیار کمتری اشغال می‌کنند و کاربر به راحتی‌ می‌تواند آنها را برروی میزهای باریک، زیر کتابخانه و در مکان‌های مختلف قرار دهد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به دنبال مانیتور LCD با سایز بزرگتر از ۲۰ اینچ باشید. امروزه مانیتور تا سایز ۳۰ اینچ نیز در بازار وجود دارد اما توجه داشته باشید که حداکثر رزولوشن اکثر مانیتورهای موجود در بازار 1080p یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است پس هر چه سایز نمایشگر بزرگتر شود، تصاویر کشیده شده و کیفیت آنها کاسته شود. در واقع اگر یک تصویر یکسان با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را در دو مانیتور ۲۳ و ۳۰ اینچ که هر دو دارای حداکثر رزولوشن 1080p هستند، به نمایش درآوریم، کیفیت تصویر در نمایشگر ۲۳ اینچ بهتر از ۳۰ اینچ خواهد بود.

در حال‌حاضر بهترین سایز نمایشگرهای LCD را می‌توان ۲۳ یا ۲۴ اینچ دانست که در آنها کیفیت تصویر قابل قبول بوده و از طرفی فضای خیلی زیادی را نیز اشغال نمی‌کنند.

رزولوشن

سایز نمایشگر مشخص می‌کند که تصاویر به چه اندازه بزرگ دیده شوند اما رزولوشن، میزان اطلاعاتی که در صفحه وجود دارد را مشخص می‌کند. در واقع هر چه رزولوشن نمایشگر بیشتر باشد، امکان استفاده همزان از چند برنامه برروی صفحه راحت‌تر می‌شود یا به عبارت دیگر تعداد کلمات بیشتری برروی صفحه، جا می‌شوند. به عنوان مثال در پخش فیلم و عکس، رزولوشن بالاتر به معنی تصویر شارپ و واضح‌تر است.

بطور خلاصه هرچه رزولوشن مانیتور بالاتر باشد بهتر است. امروزه اختلاف قیمت بین مانیتورهای Full HD یا همان 1080p با مانیتورهای دارای رزولوشن پایین‌تر بسیار کم است پس سعی کنید مانیتور با رزولوشن 1080p انتخاب کنید.

از طرفی اکثر مانیتورهای کوچکتر از ۱۹ اینچ دارای رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل هستند اما در عوض بسیاری از مانیتورهای بزرگتر دارای رزلوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ می‌باشند. اگر یک مانیتور 1080p انتخاب کنید علاوه بر اینکه فضای کار بیشتری در محیط سیستم‌عامل در اختیار خواهید داشت، می‌توانید فیلم‌های Full HD را با کیفیت اصلی مشاهده کنید.

پایه و قابلیت نصب برروی دیوار

طراحی برخی از مانیتورها به نحوی است که پایه آنها ثابت است و نمی‌توان زاویه آن را تغییر داد. سعی کنید در زمان انتخاب مانیتور به این نکته دقت کنید که مانیتور حداقل قادر به تغییر زاویه عمودی باشد تا در هنگام کار بتوانید زاویه مانیتور را براساس موقعیت خود، تنظیم کنید. اگر قصد دارید از چند مانیتور به صورت همزمان استفاده کنید شاید بهتر باشد تا مانیتورها را برروی دیوار و کنار هم نصب کنید.

برخی از مانیتورها قابلیت نصب برروی دیوار را دارند و به کمک یک براکت فلزی به خوبی برروی دیوار قرار می‌گیرند.

پورت‌ها

هنوز هم برخی از مانیتورهای LCD با پورت VGA که با نام‌های RGB یا ۳۲‌پین نیز شناخته می‌شود عرضه می‌گردند، سعی کنید از خرید این مانیتورها خودداری نموده و در عوض به دنبال مانیتور با پورت دیجیتال DVI باشید. با پورت DVI تقریبا می‌توان مانیتور را به کلیه ابزارهای مختلف متصل کرد اما اگر مانیتور موردنظر شما دارای پورت HDMI نیز باشد امکانات بیشتری خواهید داشت و به عنوان مثال می‌توانید مانیتور خود را به پخش‌کننده‌های تصویری، کنسول‌های بازی و غیره نیز متصل کنید.

LG IPS 226V

برخی از مانیتورها هاب USB و یا جک هدفون نیز دارند که مخصوصا زمانی که کیس کامپیوتر در پایین میز کار قرار می‌گیرد و دسترسی به پورت‌ها مشکل می‌شود، بسیار مفید و کاربردی است.

زمان پاسخ‌گویی (Response Time)

زمان پاسخ‌گویی مدت زمانی است که یک پیکسل نیاز دارد تا از رنگ سفید به سیاه و سپس مجددا به سفید تغییر حالت دهد. اگر پیکسل‌ها نتوانند به اندازه کافی سریع عمل کنند تصاویر متحرک سریع مانند بازی‌، فیلم‌های اکشن و ورزشی بصورت تیره و تار نمایش داده می‌شوند. مثلا اگر در حال تماشای فوتبال در یک مانیتور با زمان پاسخ‌گویی بالا باشید، حرکت توپ به صورت دنباله‌دار نمایش داده می‌شود.

متاسفانه اکثر تولیدکنندگان نمایشگر، عدد واقعی زمان پاسخگویی پیکسل را اعلام نمی‌کنند و هر کدام استاندارد خاص خود را برای Response Time تعریف کرده‌اند، به عنوان مثال برخی زمان پاسخگویی تصویر را مدت زمانی که تصویر از سفید به رنگ خاکستری تیره می‌رسد در نظر می‌گیرند و با اعلام زمان پاسخگویی ۲ یا ۱ میلی‌ثانیه غیرواقعی، مشتریان خود را فریب می‌دهند.

اما زمان پاسخ‌گویی ۵ میلی‌ثانیه برای بازی و تماشای فیلم قابل قبول است و هر چه زمان پاسخ‌گویی تصویر کمتر باشد، بهتر است.

رفرش‌ریت (Refresh Rate)

تعداد دفعاتی که نمایشگر می‌تواند در هر ثانیه تصویر را بروز کند که براساس هرتز اندازه‌گیری می‌شود. هرچه رفرش‌ریت مانیتور بالاتر باشد، حرکت بین فریم‌های تصویر نرم‌ و روان‌تر انجام می‌شود، برای درک بهتر تاثیر رفرش‌ریت می‌توانید برروی همین صفحه با سرعت به سمت پایین اسکرول کنید هر چه رفرش‌ریت سریعتر باشد اسکرول به سمت پایین نرم‌تر نمایش داده شده و کمتر بریده بریده به نظر می‌رسد. توضیحات بیشتر...

کنتراست تصویر

نسبت کنتراست تصویر با تقسیم حداکثر روشنایی نور در رنگ سفید به حداکثر روشنایی رنگ مشکی، محاسبه می‌شود. نسبت کنتراست تصویر آن عددی نیست که تولیدکننده‌ها اعلام می‌کنند، از نظر علمی نسبت واقعی کنتراست تصویر در بهترین نمایشگرهای LCD بین 1,500 تا 3,000 است اما تولیدکننده‌ها تقریبا هرگز کنتراست واقعی تصویر نمایشگر خود را اعلام نمی‌کنند تنها در برخی از مقالات و مشخصات فنی دستگاه‌ها اشارات کوچکی به کنتراست واقعی تصویر (Native Contrast) می‌شود.

بله، کنتراست تصویر طی سال‌های اخیرا دائما در حال بهبود بوده است اما رشد آن سال به سال مقدار کوچکی است که قابل استفاده در طرح های تبلیغاتی و کمپین‌های بازاریابی نیست!

از آنجایی که اعداد بزرگ همیشه در تصمیم‌گیری مشتری تاثیر گذارند، شرکت‌ها برای استفاده تبلیغاتی، خاصیت بی‌مفهوم و بی‌معنی «کنتراست داینامیک تصویر» (Dynamic Contrast Ratio) را ابداع کردند و آن را برجسته و بزرگ و با اهمیت جلوه دادند.

خاصیت بی‌معنی و بی‌ارزش نسبت داینامیک کنتراست تصویر به شرکت‌های کوچک اجازه داد تا محصول رده پایین بازار خود را با محصولات درجه یک بازار مقایسه کنند و برخی اوقات با اعلام عدد بزرگتر خود را باکیفیت تر از رقبا معرفی کنند چون هر کی دروغ بزرگتری بگوید برنده است. اما این موضوع تا جایی پیش‌ رفت که حتی شرکت‌های بزرگ همچون سونی، ال‌جی و سامسونگ نیز امروزه از کنتراست داینامیک تصویر در مشخصات فنی و تبلیغات خود نام می‌برند.

رفته رفته، تولیدکنندگان پارا فراتر نهاده و عبارت «داینامیک» را نیز از تعریف بی‌معنی «کنتراست داینامیک تصویر» حذف کردند و امروز شاهد مشخصه «کنتراست تصویر» با اعداد بزرگ و جذاب و فریب‌دهنده هستیم که البته هیچ تاثیری در کیفیت تصویر ندارد.

خوب اصلا کنتراست داینامیک تصویر به چه معناست؟ توضیح آن خیلی ساده است: زمانی که سیگنال ویدیویی نمایشگر کاملا سیاه می‌شود، نمایشگر به حالت آماده باش (Standby) می‌رود تا بصورت قابل ملاحظه‌ای نور خروجی نمایشگر کاهش یافته و در نتیجه انرژی مصرفی آن نیز کاهش یابد. در LED-Backlit که تقریبا LED‌ها خاموش می‌شوند و در نتیجه میزان روشنایی نور به صفر کاهش می‌یابد.

خوب تعریف واقعی کنتراست تصویر این است: "تقسیم حداکثر روشنایی رنگ سفید به حداکثر روشنایی رنگ مشکی" حال تولیدکنندگان برای دستیابی به عدد بزرگتر، پیک رنگ مشکی غیرواقعی در زمان Standby را برای محاسبه کنتراست استفاده می‌کنند، عددی که به هیچ دردی نمی‌خورد و هیچ تاثیر در کیفیت تصویر ندارد و تنها برای گمراه کردن مصرف کننده استفاده می‌شود.

در حقیقت این حقه، هیچ تاثیری در کیفیت تصویری که حتی دارای یک نقطه غیر مشکی است، ندارد. در واقع کنتراست تصویر باید زمانی محاسبه شود که مثلا در تصویر تاریک قسمت روشن نیز وجود داشته باشد.

پس کلا کنتراست تصویر را از لیست معیارهای خود خط بزنید.

زاویه دید

زاویه‌ موثری است که مانیتور تصاویر را به خوبی نمایش می‌دهد. به عنوان مثال اگر زاویه دید یک مانیتور ۱۷۰ درجه اعلام شود اگر از طرفین و با زاویه تا حد ۱۷۰ درجه نسبت به مانیتور نگاه کنید باید تصاویر را به خوبی مشاهده کنید. اگر همیشه از روبرو با مانیتور خود کار می‌کنید این مولفه اهمیت خاصی برای شما نخواهد داشت.

روشنایی تصویر (Brightness)

میزان نوری که مانیتور می‌تواند از خود ساتع می‌کند و براساس شمع در مترمربع (cd/m2) اندازه‌گیری می‌شود. هرچه روشنایی تصویر نمایشگر بالاتر باشد استفاده از آن در محیط‌های پرنور راحت‌تر شده و تصاویر نیز شفاف‌تر نمایش داده می‌شوند. شدت‌روشنانیی 250 تا 300cd/m2 برای مانیتور قابل قبول است.

نور پس زمینه LED

اجازه ندهید تا تولیدکنندگان شما را سردرگم و یا گمراه کنند. نمایشگرهای LED-Backlit که امروزه به مانیتور LED یا LED TV معروف شده‌اند در واقع همان نمایشگر LCD هستند که در آنها به جای لامپ‌های سنتی فلورسنت (CFL) از LED برای نوردهی استفاده می‌شود. استفاده از LED برای نوردهی پنل نمایشگر باعث می‌شود تا تولیدکنندگان محصولات باریکتر، روشن‌تر و با گرمای کمتر تولید کنند.

براق یا مات

اگر قرار است از مانیتور خود در محیط پر نور استفاده کنید به دنبال صفحه نمایش مات باشید، صفحه‌های نمایش براق تصاویر را جذاب‌تر نمایش می‌دهند اما انعکاس زیاد نور در آنها، باعث می‌شود تا نتوان از این مانیتورها در محیط‌های پر نور استفاده نمود. مثلا اگر میز کار شما نزدیک به پنجره است حتما سعی کنید از مانیتور با صفحه نمایش مات استفاده کنید.

پنل TN یا IPS

نمایشگرهای معمولی بازار مجهز به پنل TN هستند این پنل‌ها علاوه بر قیمت مناسب، معمولا زاویه دید محدود و زمان پاسخ‌گویی سریع دارند. اما مانیتورهای مجهز به پنل IPS معمولا زمان پاسخ‌گویی پایین‌تری داشته اما در عوض رنگ‌ها را با دقت بسیار بالاتری نسبت به پنل‌های TN نمایش می‌دهند و همچنین زاویه دید آن‌ها نیز بسیار وسیع‌تر است. اگر عکاس یا طراح هستید و یا زاویه دید و دقت نمایش رنگ‌ها برایتان اهمیت دارد باید به دنبال مانیتورهای IPS باشید. توضیحات بیشتر ...



تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, | 20:15 | نویسنده : مهدی
VivoTab RT
VivoTab RT Zoomit.ir

مایکروسافت بالاخره با انتشار ویندوز RT بصورت جدی وارد نبرد در بازار تبلت‌ها شد. سیستم‌عاملی که از نظر شکل و شمایل ظاهری با ویندوز 8 مو نمی‌زند و بسیاری از امکانات جذاب و کاربردی آن را نیز در اختیار دارد. مایکروسافت به همراه ویندوز RT، تبلت سرفیس را نیز روانه بازار کرد اما علاوه بر این تبلت، محصولات دیگر مبتنی بر سیستم‌عامل مایکروسافت نیز وجود دارند که در برخی از موارد بهتر از سرفیس عمل کرده و امکانات دوست داشتنی دارند. یکی از این محصولات تبلت VivoTab RT ایسوس است، محصولی خوش ساخت، زیبا و از همه مهمتر مبتنی بر ویندوز RT که در این مقاله به بررسی تخصصی آن می‌پردازیم و نقاط مثبت و منفی آن را بر می‌شماریم. پس با زومیت همراه باشید.

ایسوس یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان تبلت‌های اندرویدی است و محصولات متنوع این شرکت از خانواده ترنسفورمر مانند Transformer Pad Infinity همواره جزو برترین‌های اندروید به شمار می‌روند. یکی از مهمترین مزایای تبلت‌های 10 اینچی اندرویدی ایسوس قابلیت تبدیل آنها به نت‌بوک است که به لطف داک فیزیکی کیبرد که دارای باتری داخلی نیز می‌باشد، میسر می‌شود. حال ایسوس تمام تجریبات خود در تولید تبلت‌های تبدیل شدنی را به دنیای ویندوز 8 وارد نموده و ماحصل آن نیز VivoTab RT با سیستم‌عامل ویندوز RT است.

ویووتب آرتی از نظر شکل و شمایل ظاهری شباهت زیادی به Infinity دارد و حتی کی‌برد داک آن نیز شبیه به همان محصول است اما با این تفاوت که VivoTab باریک‌تر و سبک‌تر به نظر می‌رسد. ایسوس قیمت گذاری مناسبی را نیز برای این تبلت در نظر گرفته و نسخه 32 گیگابایت آن را به همراه داک صفحه کلید با قیمت 599 دلار به فروش می‌رساند که البته این تبلت در بازار کشور به همراه گارانتی دو ساله شرکت آوات با قیمت حدود 2.4 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

برای ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید

pc-reshte.loxblog.com/page.php

 



تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, | 16:7 | نویسنده : مهدی
توضیح گزینه های لمسی در ویندوز 8 و ویندوز RT

در دنیای وسایل لمسی سیستم عامل‌های مختلفی وجود دارند که معروف‌ترین آنها، اندروید و iOS می‌باشند. مایکروسافت در چند ماه اخیر با عرضه‌ی ویندوز 8 و ویندوز RT به نظر تازه‌ وارد می‌آید، ولی در حقیقت مدت‌ها پیش و حتی قبل از اندروید و iOS وارد دنیای لمسی‌ها شده بود. منظورمان ویندوز موبایل و ویندوز مخصوص تبلت‌پی‌سی‌هاست. مایکروسافت در ابتدا رقبا را جدی نگرفته بود ولی حالا برای ویندوز 8 و ویندوز RT برنامه‌های ویژه‌ای دارد و حضورش پر رنگ‌تر شده است. در ادامه‌ی مطلب می‌خواهیم با تنظیماتی که مایکروسافت برای وسایل لمسی در نظر گرفته آشنا شویم.

همان‌طور که گفته شد، مایکروسافت در طراحی سیستم عامل جدید خود روشی نوین در پیش گرفته تا از نظر قابلیت‌های لمسی بهتر از نسخه‌های قبلی باشد. اگر یادتان باشد، واسط مشابه واسط کاربری مترو یا همان کاشی‌های آشنای ویندوز 8 را پیش از این در ویندوز فون 7 دیده بودیم که در حقیقت برای استفاده‌ی لمسی بهینه شده است. در ویندوز 8 تنظیمات ویژه‌ای برای وسایل لمسی و همچنین وسایلی که دارای قلم استایلوس هستند، پیش‌بینی شده است. این تنظیمات در کنترل پنل ویندوز قرار دارد که در ادامه می‌خواهیم آنها را بررسی کنیم. توجه کنید که اگر وسیله‌ی شما دارای قلم یا استایلوس نباشد، تنظیمات مربوط به آن نیز در کنترل پنل دیده نمی‌شود.

وقتی وارد کنترل پنل یک دستگاه لمسی مجهز به سیستم عامل ویندوز 8 یا ویندوز RT می‌شوید، با یک گزینه‌ی جدید به نام Pen and Touch روبرو خواهید شد. در لپ‌تاپ‌هایی که دارای صفحه نمایش لمسی نباشند چنین گزینه‌ای وجود ندارد.

1 touch

اگر گجت شما تنها دارای صفحه نمایش لمسی باشد، تنها تنظیمات مربوط به تاچ را مشاهده خواهید کرد. در این بخش می‌توان عکس‌العمل سیستم عامل در برابر لمس و نگه داشتن انگشت و همچنین دو بار لمس پشت سرهم را تعیین کرد. می‌توان نمایش فیدبک تصویری را هم فعال کرد که در نتیجه خطوط کوچک خاکستری به دنبال محل لمس انگشت نمایش داده می‌شود. آخرین گزینه هم برای بهینه کردن فیدبک تصویری در زمانی که سیستم به نمایشگر خارجی متصل شده، کاربرد دارد.

2 touch

عمل دابل تپ یا دو بار لمس پشت سرهم به مثابه‌ی دابل کلید با موس است. لمس کردن و مکث هم مشابه‌ی راست کلید است. در واقع نمایشگر لمسی فرق بین دو انگشت را متوجه نمی‌شود و نمی‌توان با دو انگشت دست، راست کلید و چپ کلیک کرد، به همین دلیل از لمس و مکث به عنوان راست کلید استفاده می‌شود.

برای دابل تپ دو تنظیم وجود دارد. اولین تنظیم، سرعت دابل تپ است. با انتخاب سرعت بیشتر باید عمل دابل‌تپ را سریع‌تر انجام دهید تا سیستم آن را به عنوان دو بار لمس پشت سر هم تلقی کند. اگر سرعتتان زیاد است اسلایدر را به سمت راست حرکت دهید و اگر سرعتتان خوب نیست آن را به سمت چپ ببرید.

دومین تنظیمی که برای دابل‌تپ در نظر گرفته شده مربوط به مکان لمس است. هر چه قدر اسلایدر مربوطه را به سمت راست نزدیک کنید، فاصله‌ی مجاز برای دو لمس متناوب بیشتر می‌شود. در واقع اگر بخواهیم یک نقطه‌ی خاص را با دقت و سرعت زیاد لمس کنیم، امکان‌پذیر نیست، همیشه خطایی وجود دارد و بین دو نقطه‌ای که لمس کرده‌ایم فاصله وجود دارد، بنابراین از طریق این اسلایدر می‌توان مقدار فاصله‌ی مجاز را متناسب با وسیله و دقت خودمان انتخاب کنیم. یکی از کاربردهای بسیار مهم این تنظیم برای افرادی است که معلولیت جسمانی دارند و نمی‌توانند یک نقطه را با دقت بالا لمس کنند.

در نهایت امکان تست کردن تنظیمات انجام شده در بخش پایین جعبه محاوره‌ای پیش‌بینی شده است. پس از اینکه نتیجه‌ی تست رضایت شما را جلب کرد، می‌توانید آن را ذخیره کنید.

3 touch

همان‌طور که گفتیم لمس و مکث معادل راست کلیک است. ویندوز 8 و ویندوز RT برای لمس و مکث هم تنظیماتی دارند. اولین تنظیم به صورت یک گزینه در جعبه محاوره‌ای مربوطه دیده می‌شود. گزینه‌ای که برای فعال کردن و نافعال کردن عمل لمس و مکث کاربرد دارد.

دومین بخش برای تنظیم سرعت لمس و مکث به کار برده می‌شود. با حرکت دادن اسلایدر به سمت راست، سرعت بیشتر می‌شود و در نتیجه مکث کمتری برای انجام عمل راست کلیک لازم است.

سومین تنظیمی که در این بخش مشاهده می‌کنید برای انتخاب مدت زمانی است که پس از فعال شدن عمل راست کلیک برای انجام عملی مثل درگ فرصت دارید. زمان بیشتر برای افرادی که سرعت کمتری دارند مناسب و بالعکس.

4 touch

خلاصه‌ای از تنظیمات لمسی ویندوز 8 و ویندوز RT را توضیح دادیم. در پایان از شما می‌خواهیم که سوالات خود و نکات مفیدی که در این مقاله ذکر نشده را در بخش نظرات مطرح کنید.



تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, | 16:3 | نویسنده : مهدی

 

سامسونگ گلکسی کیو تلفنی با صفحه نمایش فول اچ‌دی تاشو

اکثر ما فکر می‌کنیم که پرچم‌دار بعدی سامسونگ گلکسی اس 4 باشد. اما احتمالا با خواندن مشخصات تلفن جدید گلکسی کیو در این خبر کمی اعتقاد شما در این باره سست شود. تلفنی که طبق شایعات در کنیگره جهان موبایل امسال توسط سامسونگ معرفی خواهد شد.

گلکسی کیو از دو صفحه نمایش تاشوی Super AMOLED HD بهره می‌برد و در مجموع رزولوشن 1920 در 1080 را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین تلفن جدید سامسونگ به پردازنده دو هسته ای 1.7 گیگاهرتزی Exynos 5250, دو گیگابایت رم، دوربین عقب 8 مگاپیکسلی، دوربین جلو 2 مگاپیکسلی و باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی مجهز خواهد بود. سیستم‌عامل گلکسی کیو نیز اندروید 4.2.1 آبنبات پاستیلی خواهد بود.

وجود آخرین نسخه سیستم‌عامل اندروید به همراه صفحه نمایش فول اچ‌دی تاشو بسیار وسوسه کننده است، اما اگر این تلفن از پردازنده قوی‌تر چهار هسته بهره می‌برد واقعا فوق العاده می‌شد. البته هنوز مشخصات گلکسی کیو نهایی نشده است و باید منتظر معرفی رسمی آن در MWC امسال نشست.



Galaxy Young / Galaxy Fame
Galaxy Young / Galaxy Fame

سامسونگ هر سال این موقع، چند تلفن ارزان قیمت را به خانواده گلکسی اضافه می‌کند. در همین راستا این کمپانی کره‌ای، چند روز پیش از شروع کنگره جهانی موبایل، دو تلفن کاملا شبیه به هم Fame و Young از خانواده گلکسی را معرفی نموده که هر دارای مشخصات سخت افزاری متوسط و قیمت مناسبی خواهند بود.

تلفن Galaxy Young مجهز به پردازنده 1 گیگاهرتز، 768 مگابایت حافظه رم، نمایشگر 3.27 اینچ با رزولوشن پایین HVGA یا 480 در 320 از نوع LCD، دوربین 3 مگاپیکسل و 4 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است. البته تلفن Young دارای اسلات میکرو SD است که امکان افزایش حجم حافظه ذخیره سازی را از طریق کارت حافظه خارجی میسر می‌کند. این تلفن از یک باتری کوچک 1300 میلی‌آمپر ساعتی نیز بهره می‌برد.

شکل و شمایل ظاهری گلکسی یانگ، درست شبیه یک گلکسی اس 3 با ابعاد کوچک‌تر است و سیستم‌عامل اندروید 4.1 یا آبنبات پاستیلی بر روی آن نصب شده است.

تلفن دیگر سامسونگ با نام Galaxy Fame کاملا شبیه به Galaxy Young است! و تنها از نظر مشخصات سخت افزاری کمی متفاوت است. Fame از یک نمایشگر 3.5 اینچ با همان رزولوشن HVGA، پردازنده 1 گیگاهرتز، حافظه رم 512 مگابایت، حافظه ذخیره سازی 4 گیگابایت، اسلات میکرو SD، دوربین 5 مگاپیکسل، بلوتوث 4، NFC و باتری 1300 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و سیستم عامل آن نیز اندروید 4.1 است.

هنوز قیمت و زمان عرضه این تلفن‌ها مشخص نشده است.



تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, | 15:55 | نویسنده : مهدی

در مورد pagefile بايد عرض كنم كه زمانيكه حجم رم به شدت كاهش پيدا كنه . امكان پردازش اطلاعات در فضاي رم وجود نداشته باشه ويندوز از ابزاري جهت ذخيره اطلاعات و پردازش استفاده مي كند.در ويندوز اين فضا pagefile.sys نام دارد.و معمولان حدود
%10
حجم درايو سيستم عامل را در بر ميگيرد .به عنوان مثال در صورتيكه در صورتيكه فضاي درايو سيستم عامل شما 15 گيگ باشد حجم فايل pagefile.sys برابر 5/1 گيگ خواهد بود.
توجه در صورتيكه سيستم شما از رم قابل توجه بالاي 4 گيگ برخوردار است ميتوانيد براي آزاد سازي فضاي هارد ديسك آن را غير فعال كنيد.بطور پيش فرض فعال و مسير زير محل تنظيمات آن مي باشد.اما توصيه مي شود اگر فضاي هارديسك شما فضاي قابل توجهي است از خير دستكاري بگذري بهتره
Conterl Panel -> Sytem -> Advanced -> Performance -> Andvanced -> Change
موفق باشيد.



تاريخ : یک شنبه 15 بهمن 1391برچسب:, | 17:53 | نویسنده : مهدی
پیش‌فروش سونی ایکسپریا Z آغاز شد

گوشی هوشمند 5 اینچی سونی به زودی در بازارهای بریتانیا عرضه خواهد شد. این کمپانی ژاپنی از امروز پیش‌فروش این محصول خود را آغاز نموده و کسانی که اقدام به پیش‌خرید نمایند، نه تنها می‌توانند یک روز زودتر از سایرین این دستگاه را دریافت کنند، بلکه یک جفت هدفون مدل MRD-1R سونی را نیز دریافت خواهند کرد.

پیش‌فروش تلفن هوشمند جدید سونی، یعنی Xperia Z آغاز شده است. تحویل گوشی‌های پیش‌فروش شده از روز 28 فوریه، یعنی یک روز زودتر از ارائه آن در فروشگاه‌هایی چون آمازون، آغاز خواهد شد.

سونی برای کسانی که اقدام به پیش‌خرید ایکسپریا Z نمایند، یک جفت هدفون MRD-1R به ارزش 299 دلار را نیز به عنوان اشانتیون ارائه می‌کند. این گوشی ابتدا در بریتانیا توسط سرویس‌دهنده‌های مخابراتی با قیمت 69 پوند و مبلغ قرارداد 34 پوند در ماه ارائه می‌گردد.



تاريخ : یک شنبه 15 بهمن 1391برچسب:, | 17:48 | نویسنده : مهدی
توئیتر هک شد: 250,000 حساب کاربری در خطرند!

شبکه اجتماعی میکروبلاگینگ محبوب توئیتر اخیرا به طور پی‌در‌پی مورد حمله هکرها قرار گرفته است و در آخرین و مهم‌ترین مورد، اطلاعات تعداد زیادی از کاربران توئیتر به دست هکرها افتاده است. برای جزئیات بیشتر با زومیت همراه باشید.

توئیتر هک شده است! اگر شما هم یک حساب توئیتر دارید، بهتر است همه چیز را چک کنید و رمز عبور خود را عوض کرده و یک رمز جدید قوی برای آن انتخاب کنید. توئیتر می‌گوید که احتمالا 250,000 کاربر این شبکه اجتماعی تحت تاثیر این هک قرار گرفته‌‌اند. هکرها توانسته‌اند به نام کاربری، آدرس ایمیل، زمان‌های ورود و خروج به حساب کاربری و فعالیت‌های آنان و نسخه کدگذاری شده رمزهای عبور دست یابند.

هفته گذشته توئیتر متوجه الگوهای دسترسی غیرمعمولی شده بود که منجر به شناسایی تلاش‌هایی برای دسترسی به حساب‌های توئیتر افراد شد.

آنها موفق شده‌اند که این حمله را خنثی کنند ولی حدس می‌زنند که حدودا اطلاعات 250,000 حساب کاربری لو رفته باشد:

برای ساخت یک پسورد قوی ، پسورد را از حروف و اعداد و علامت ها استفاده کنید مانند : 22mer?ye8-+k



دوربین 1.8 گیگاپیکسلی دارپا یک شی 6 اینچی را از فاصله 6100 متری تشخیص می دهد

دوربین 1.8 گیگاپیکسلی دارپا که قرار است روی هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند با وضوح بالایی اجسام را بزرگنمایی کرده و کوچکترین اجسام را از فواصل بسیار دور تشخیص دهد. این دوربین در هر ثانیه 600 گیگابایت اطلاعات تولید می‌کند.

مرکز پروژه‌های تحقیقاتی دفاعی پیشرفته (دارپا) اطلاعات جزئی‌تری را درباره ARGUS-IS، دوربین 1.8 گیگاپیکسلی خود منتشر نموده است. این دوربین بر روی هواپیماهای بدون سرنشین نصب خواهد شد و می‌تواند یک هدف با ابعاد 6 اینچ را از فاصله 20,000 فوت (6100 متر) تشخیص دهد. این دوربین فوق‌العاده که یکی از بالاترین رزولوشن‌ها در بین سیستم‌های اینچنینی در دنیا را دارد، می‌تواند مساحت 10 مایل مربع را تحت نظر داشته باشد و اهداف مختلف را با وضوح بالا بزرگنمایی کند.

این دوربین از 368 سنسور دوربین 5 مگاپیکسلی استفاده می کند که به صورت یک آرایه تلسکوپی چیده شده‌اند، تا بتوانند پرنده در حال پرواز و انسان‌های در حال حرکت روی سطح زمین را تشخیص دهند. ARGUS مخفف سیستم تصویربرداری Autonomous Real-Time Ground Ubiquitous Surveillance (به معنی سیستم تجسس خودکار زنده زمین) است.

این سیستم در هر ثانیه 600 گیگابایت اطلاعات را تولید می‌کند که در همانجا پردازش شده و برای استفاده در آینده ذخیره می‌گردد. عملا امکان این وجود ندارد که این حجم از اطلاعات توسط آرگوس به اتاق کنترل فرستاده شود و به همین دلیل هم، دارپا سیستم Persistics را ایجاد کرده تا بتوان در منطقه‌ای که هواپیما از روی آن در حال پرواز است، به نقاط خاصی اشاره کرد و آن را دقیق‌تر مشاهده نمود.

ویدئوی زیر به خوبی نشان می‌دهد که چگونه ARGUS می‌تواند به تجسس در هوا بپردازد. این ویدئو از فاصله 20,000 فوتی گرفته شده است، پس حتما می‌توانید تصور کنید که اگر کمی ارتفاع کمتر بود چه جزئیاتی قابل مشاهده بودند.



تاريخ : یک شنبه 15 بهمن 1391برچسب:, | 17:40 | نویسنده : مهدی
Intel
Intel

اینتل طی یک سال اخیر تلاش‌هایی برای تولید تلفن‌های اندرویدی مجهز به پردازنده x86 اتم نمود و به دنبال آن تلفن‌های همچون Motorola Razar i روانه بازار شدند، Razar i مجهز به پردازنده تک هسته‌ای 2 گیگاهرتز اتم با لیتوگرافی 32 نانومتری بوده و طول عمر باتری آن نیز قابل قبول است. حال به نظر می‌رسد اینتل به دنبال استخدام مهندس متخصص ویندوز فون است و قصد دارد سیستم‌عامل موبایل مایکروسافت را نیز با پردازنده‌های x86 خود سازگار کند.

اینتل طی یکی دو سال اخیر تمام تلاش خود را نموده تا وارد بازار موبایل شود، بازاری که تقریبا هیچ سهمی از آن ندارد و در عوض ARM قدرت مطلق آن است. اینتل با پورت کردن سیستم‌عامل اندروید و سازگار نمودن آن با معماری x86 از یک طرف و بهینه سازی تراشه‌های Medfield اتم، تلاش نمود تا وارد این بازار شود اما چند تلفن اینتلی که سال گذشته روانه بازار شدند، هیچ کدام پرفروش و محبوب نبودند.

در آگهی استخدام اینتل که در شبکه اجتماعی LinkedIn منتشر گردیده، به این موضوع اشاره شده که اینتل قصد دارد گام‌های فراتر از PC و سرور برداشته و در زمینه تولید نت بوک‌ها، تلفن‌های هوشمند و ابزارهای الکترونیکی مخصوص مصرف کننده نیز فعالیت کند.

پیش‌تر مدیر گروه ارتباطات موبایل اینتل اعلام نموده بود که نقشه راه اینتل شامل محصولاتی می‌شود که از ویندوز برروی تلفن‌های هوشمند پشتیبانی خواهند کرد و مقرون به صرفه‌ترین تصمیم در این راستا نیز سازگاری x86 با ویندوز فون است.

در حال حاضر شرگت‌های ZTE، موتورولا و لنوو تلفن مجهز به پردازنده x86 اینتل تولید نموده‌اند که بخش بسیار کوچکی از بازار اندروید را شامل می‌شوند. اینتل ادعا می‌کند که پردازنده‌های اتم این شرکت از نظر بازده و مصرف باتری بهتر از معماری ARM عملی می‌کنند و حال باید منتظر ماند و دید آیا این شرکت می‌تواند ادعای خود را در دنیای واقعی نیز به اثبات برساند و تلفن‌های مجهز به پردازنده اتم را گسترش دهد.

منبع: زومیت



تاريخ : چهار شنبه 4 بهمن 1391برچسب:, | 18:1 | نویسنده : مهدی
دانلود Lock My PC v4.9.2.905 نرم افزار قفل کامپیوتر
در این پست وبلاگ کامپیوتر قصد داریم تا نرم افزار Lock My PC را به شما کاربران محترم معرفی نماییم. شما با استفاده از این نرم افزار به آسانی میتوانید با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Del کامپیوترتان را قفل کنید و با خیالی آسوده برای مدت زمان طولانی از کامپیوتر خود دور باشید. فشردن این کلید میانبر حتی سبب قفل شدن موس، مانیتور و درب سی دی رام نیز می شود و تنها فردی که رمز صحیح را داشته باشد قادر به باز کردن این قفل است. یکی دیگر از ویژگی های این برنامه قفل خودکار است و در زمان هایی کاربرد دارد که کاربر زمان مشخصی را برای نرم افزار تعیین می کند که در صورت کار نکردن با سیستم به صورت خودکار قفل گردد.
جهت دانلود و خواندن توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمایید ...

 

دانلود Lock My PC v4.9.2.905 نرم افزار قفل کامپیوتر

برخی از ویژگیهای این نرم افزار:
قابلیت قفل سریع سیستم تنها با فشردن کلیدهای میانبر یا یک کلیک موس
قابلیت قفل بودن سیستم حتی در حالت safe mode
امکان استفاده از نرم افزار برای استفاده در منازل و یا شرکت ها
خاموش شدن خودکار سیستم در صورتی که برای مدت زمان طولانی در حالت قفل باشد
دارا بودن چند صفحه نمایش مختلف و امکان قرار دادن صفحه نمایش دلخواه برای حالت قفل سیستم
پشتیبانی از چند کاربر
سازگار با ویندوزهای مختلف
و ...

میهن دانلود روش رجیستر نرم افزار با استفاده از Crack:
اتصال خود را از اینترنت قطع نموده و اقدام به نصب نرم افزار نمایید. در مرحله ی آخر از نصب نرم افزار با برداشتن تیک مربوط به اجرای برنامه مانع اجرای آن شوید. در صورتی که برنامه به صورت خودکار اجرا شد با زدن دگمه Close از آن خارج شوید. برخی از نرم افزارها با خروج از محیط آنها بسته نمی شوند بلکه آیکون آنها در نوار Taskbar و در کنار ساعت ویندوز قرار می گیرد با کلیک راست بر روی آیکون برنامه و انتخاب گزینه ی Exit یا Quit آنرا ببندید. پس از مطمئن شدن از بسته بودن نرم افزار وارد پوشه ی Crack از فایل دانلود شده و فایل موجود در آنرا در محل نصب نرم افزار کپی کنید. در صفحه ی باز شده Yes را انتخاب کنید. حال نرم افزار را اجرا کنید و نام و کدی را به دلخواه وارد برنامه نمایید تا نرم افزار به طور کامل از محدودیت خارج گردد.



تاريخ : چهار شنبه 4 بهمن 1391برچسب:, | 17:51 | نویسنده : مهدی
دانلود Shutdown Timer 3.3.4 نرم افزار خاموش کردن سیستم بصورت خودکار
Shutdown Timer نرم افزاری سبک و کاربردی در زمینه خاموش کردن سیستم در زمان های خاص و مشخص شده می باشد. شما با استفاده از این نرم افزار که سایت میهن دانلود برای شما آماده کرده است قادر خواهید بود تا در زمان های خاص ( زمان هایی را که خودتان تعیین کرده اید )  سیستم را ریست , خاموش , Log Off , Hibernate و غیره کنید. همچنین این نرم افزار دارای بخشی می باشد که شما می توانید سیستم را بر اساس پردازنده و میزان استفاده رم خاموش کنید. در واقع شما می توانید تعیین کنید که وقتی درجه حرارت پردازنده و مقدار فضای رم افزایش یافت سیستم بصورت اتوماتیم خاموش شود. تا فشار زیادی به سیستم وارد نشود. همچنین این نرم فزار ایده مناسبی برای افرادی که دارای خطوط پرسرعت ADSL محدود هستند و می خواهند از دانلود رایگان شبانه هم استفاده کنند نیز می باشد که می توانند به کمک این نرم افزار پس از انتخاب فایل ها برای دانلود ساعت معینی را در نظر بگیرند تا کامپیوتر در وقت تعیین شده خاموش شود.
جهت دانلود و توضيحات تکميلي به ادامه مطلب مراجعه فرمایید ...


دانلود Shutdown Timer 3.3.4 نرم افزار خاموش کردن سیستم بصورت خودکار

برخی از ویژگی های این نرم افزار:
امکان خاموش کردن سیستم
امکان ریست کردن سیستم
امکان قفل کردن سیستم
امکان هایبرنیت کردن سیستم
امکان تنظیم کردن زمان و تاریخ مشخص
امکان استفاده از گزینه های مربوط به شبکه
امکان مشاهده میزان دمای CPU و RAM
و...

میهن دانلود روش رجیستر نرم افزار با استفاده از Keygen:
اتصال خود را از اینترنت قطع نموده و اقدام به نصب نرم افزار نمایید. در مرحله ی آخر از نصب نرم افزار با برداشتن تیک مربوط به اجرای برنامه مانع اجرای آن شوید. در صورتی که برنامه به صورت خودکار اجرا شد با زدن دگمه Close از آن خارج شوید. برخی از نرم افزارها با خروج از محیط آنها بسته نمی شوند بلکه آیکون آنها در نوار Taskbar و در کنار ساعت ویندوز قرار می گیرد با کلیک راست بر روی آیکون برنامه و انتخاب گزینه ی Exit یا Quit آنرا ببندید. پس از مطمئن شدن از بسته بودن نرم افزار وارد پوشه ی Keygen شده و فایل موجود در آنرا اجرا کنید و منتظر پیغام تایید بمانید.

منبع : میهن دانلود

دانلود از لینک مستقیم - 5 مگابایت

رمز: www.mihandownload.com

 



تاريخ : دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:, | 19:38 | نویسنده : مهدی

با دانلود این نرم افزار ساده ساده شما می توانید برای هر بازی ترینر درست کنید .اگر با مشکل برخوردید در قسمت نظرات بگویید،راستی بازی را اجرا و بعد در قسمت add task بازی را انتخاب کنید.

لینک دانلود

uplod.ir/q7gltcr2s9wd/Softcows.Quick.Memory.Editor.v5.7.rar.htm

راهنما:

مثال شما می خواهید پول بازی را تغییر دهید اول بازی را انتخاب کرده و در قسمت search value پول را وارد کنید و دکمه سرچ را بزنید،در مرحله دوم از پول خود کمی خرج کنید و دوباره ان را وارد کنید و دو گزینه می اید و ان دو را با هر مقداری که پول  میخواهید ان را وارد کنید .موفق باشید



تاريخ : دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:, | 19:2 | نویسنده : مهدی

دانلود نرم افزار ادوبی فتوشاپ سی اس 6 نسخه نهایی - Adobe Photoshop CS6 13.0

برنامه ای استاندارد و حرفه ای برای ویرایش عکس های دیجیتالی
برای اولین بار در تاریخ عرضه فتوشاپ این نسخه به صورت پیش فرض قابلیت تایپ فارسی دارد!

می توان گفت فتوشاپ قویترین، حرفه‌ای ترین و پرطرافدارترین نرم افزار گرافیکی دنیاست که حتی افرادی که در زمینه طراحی و گرافیک کامیوتری هیچ تخصصی ندارند نیز نام آن را می شناسند و تا حدودی با آن آشنایی دارند. شرکت ادوبی بار دیگر نسخه جدیدی از این نرم افزار را با رفع معایبی که در نسخه های قبلی وجود داشته وهمچنین افزودن قابلیت های جدید منتشر نموده است.
Adobe Photoshop CS6 تازه ترین نسخه از فتوشاپ است  که شامل بیش از ۶۵ امکان و قابلیت جدید، رابط کاربری تازه و بهبودهایی در استفاده از سخت افزار به منظور ویرایش سریعتر عکس ها در محیط برنامه می باشد. رابط کاربری فتوشاپ هم برای کاربرد بهتر، تغییرات فراوانی پیدا کرده است. پس زمینه و محیط کار آن به صورت پیش فرض سیاه شده و آیکون ها و منوهای دست و پا گیر کمی جمع و جورتر شده و از سر راه کنار رفته اند. به نظر خود کارکنان شرکت ادوبی این کار بخاطر این است که با رنگ تیره خستگی چشم کمتر و تمرکز و حواس بر روی طرح و کشیدن براش بیشتر میشود. البته ناگفته نماند که در بخش تنظیمات، قسمت تغییر رنگ محیط نیز وجود دارد. حتی مراحل نصب هم دوباره سازی شده است.
در نسخه ی جدید و در پنل لایه ها بخشی با عنوان نوع لایه (Kind) وجود دارد. این ویژگی لایه ها را بر اساس نوع، نام، اثر، رنگ، نوع، حالت آن ها مرتب سازی می کند .این حالت برای زمانی که شما یک پروژه ی زیاد با لایه های مختلف دارید بسیار مناسب است. همچنین شما می توانید لایه ها را بر اساس پارامتر های خود مرتب کنید.
ابزار ریمیکس در این برنامه مانند پیچ و مهره کار می کند و می توان با بکارگیری آن هر شی را از قسمتی از عکس کپی کرده و با حفظ پس زمینه و تکرار درست پترن ها ی مربوطه، آن را در مکانی دیگر از عکس قرار داد. علاوه بر این قابلیت های سه بعدی به طرز عجیبی تغییر کرده اند.
در فتوشاپ سی اس ۶ یک منوی جدید با نام Type اضافه شده است که شما در آن می توانید ابزارهای مربوط به قابلیت های سه بعدی را ببنید. که یکی از گزینه های مهم آن گزینه Extrude to 3d که به سه بعدی کردن اجزا خواهد پرداخت.
در نسخه ششم این نرم افزار، ویرایش ویدیویی که ممکن است شما در فتوشاپ CS5 اصلاً آن را ندیده باشید، تبدیل به یکی از بخش های اصلی برنامه شده و امکانات ویژه ای را دارا می باشد.
ابزارهای برش جدید، قابلیت جستجوی لایه ها، بازیابی خودکارو ... به فتوشاپ اضافه شده اند و از ویژگی های پرکاربرد افزوده شده نیز می توان به مواردی که ذکر خواهد شد اشاره نمود. طرفداران خطوط نقطه ‌دار در برنامه Illustartor می‌توانند از این پس در PS CS6 هم از ابزارهای وکتوری استفاده نمایند.
در نسخه جدید فتوشاپ واحد پردازش گرافیک (GPU)، موجب افزایش محسوسی در سرعت ویرایش با فیلتر Liguify شده است. این فیلتر یکی از متداول ترین فیلترهایی است که در فتوشاپ مورد استفاده قرار می گیرد و به کاربر این امکان را می دهد تا پیکسل های تصویر را خمیده کند بدون اینکه از کیفیت آن کاسته شود.
یکی دیگر از ویژگی‌های مهم نسخه جدید فوتوشاپ، ذخیره پشت زمینه (Save background) نام دارد که به کاربر اجازه ویرایش دیگر فایل‌ها را هنگام ذخیره کردن یک فایل بزرگ بدون تداخل می‌ دهد.
بزرگترین سایز قلم در CS6 برای بعضی از ابزار‌ها افزایش یافته و منو‌ها به طور کلی نرم تر و دسترسی به آنها ساده تر می باشند.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Adobe Photoshop CS6:
- رابط کاربری تیره بمنظور خستگی کمتر چشم و تمرکز بیشتر کاربر
- افزوده شدن بخشی با عنوان نوع لایه (Kind)، در پنل لایه ها
- افزایش قابلیت های ویرایش ویدئویی
- فضاهای کاری بیشتر (Workspace)
- سه بعدی کردن اجزا به راحتی
- افزوده شدن فیلتر تازه ی DeBlur
- کار با خطوط نقطه دار و ابزارهای پرکاربرد در استف5اده از وکتورها
- افزایش سایز برخی از قلم‌ها به 5000 پیکسل
- اسلایدر تنظیم روشنایی و کنتراست در حال کار کردن در Texture
- نمایش نمونه سایز‌ها برای ابزار‌های Eyedropper
- حالت جدید برای Eyedropper برای انتخاب لایه جاری
- پشتیبانی از فرمت BIGTIFF
- خوانده عکس‌های استریو معمول مانند JPS و PNS
- اضافه شدن منو‌هایی که با آن ها می‌توان تاثیر لایه‌ها را یافت
- اضافه کردن تولتیپ به لایه‌ها
- قابلیت تغییر رنگ برچسب لایه‌های چندگانه
- ابزار جدید به منظور ویرایش عکس‌ها با فرمت RAW
- و ...


 
حجم فایل: 1390 مگابایت

دانلود بخش اول | دوم | سوم | چهارم
دانلود کرک (به تنهایی)

رمز فایل: www.persiangfx.com
منبع:www.persiangfx.com



تاريخ : دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:, | 18:53 | نویسنده : مهدی

در قسمت power option از صفحه باز شده شاخه sleep را گشوده و از زیرشاخه ای Allow hybrid sleep گزینه settings را به off تغیر داده و OK را کلیک کنید. حالا شما میتوانید گزینه اضافه شده Hibernate را در استارت منو ببینید.



  • اس ام اس عاشقانه
  • آسان گل