تاريخ : پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:, | 20:39 | نویسنده : مهدی

"با سلام خدمت بازدید کنندگان محترم"

وبلاگ تا بعد از امتحانات بروز رسانی نمیشود

تا بعد از امتحانات Good bye



تاريخ : شنبه 31 فروردين 1392برچسب:, | 12:33 | نویسنده : مهدی
Shiller and Shin

در یک سوی میدان iOS از شرکت اپل و در سوی دیگر اندروید از کمپانی گوگل ایستاده‌اند. بیایید با استناد به آمار و ارقام دریابیم کدام یک از آنها در بازار دستگاه‌های قابل‌حمل, یعنی انواع گوشی‌های هوشمند، تبلت و سایر گجت‌ها پیروز بوده‌اند. می‌خواهیم با استناد به آمار و اعداد ببینیم که برنده‌ی رقابت نفس‌گیر میان سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS کدام است؟!

ادامه مطلب



عینک گوگل

تا زمان عرضه نسخه نهایی عینک گوگل زمان زیادی باقی نمانده است، تا به امروز شواهد و گمانه زنی‌های بسیاری در رابطه با مشخصات فنی عینک گوگل منتشر شده بود، اما گوگل رسما در مورد سخت افزار این عینک صحبتی به میان نیاورده بود. حال امروز غول جستجوی دنیا مشخصات کامل فنی عینک هوشمند خود را اعلام نموده که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب



Xperia Z

همه منتظرند تا آمار و ارقام رسمی مربوط به فروش پرچمدار جدید سونی منتشر گردد تا متوجه شوند که استقبال کاربران از تلفن ضد آب ژاپنی‌ها چقدر بوده است. براساس گزارش غیررسمی Analysts تلفن پرچمدار اکسپریا Z سونی توانسته تنها در عرض 40 روز بیش از 4.6 میلیون دستگاه فروش داشته باشد.

ادامه مطلب



تاريخ : دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:, | 16:6 | نویسنده : مهدی
ساخت تلسکوپی که قادر به مشاهده ابتدای جهان است از سال آینده شروع می‌شود

ساخت و ساز بزرگ‌ترین تلسکوپ اپتیکی دنیا با نام TMT از سال آینده آغاز می‌شود، تلسکوپی که به محققین این امکان را می‌دهد تا کهکشان‌ها را تا فاصله 13 میلیارد سال نوری یعنی نزدیک به ابتدای جهان، مشاهده کنند. ساخت این تلسکوپ از سال 2014 آغاز شده و یک دهه بعد تکمیل خواهد شد. پس از ساخت این تلسکوپ، دانشمندان قادر به دریافت تصاویر با 3 برابر کیفیت بالاتر نسبت به بزرگ‌ترین تلسکوپ‌های فعلی خواهند بود.

ادامه مطلب



تاريخ : شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, | 10:42 | نویسنده : مهدی
Custom Vibration with Vybe
Custom Vibration with Vybe CNET

اخطارهای لرزشی یا Vibrating alerts در شرایطی که صدای بلند گوشی ایجاد مزاحمت می‌کند جایگزین بسیار مناسبی برای صوت هستند. با این حال اغلب گوشی‌ها دارای تنها یک نوع لرزش می‌باشند. برنامه Vybe به شما این امکان را می‌دهد که با ایجاد لرزش های گوناگون، آن‌ها را برای اشخاص مختلف استفاده کنید. در عمل این کار به شما کمک خواهد کرد که در شرایطی که گوشی شما بر روی حالت بی صدا است، باز هم مخاطب خود را از روی لرزش گوشی در جیبتان تشخیص دهید. با ما همراه باشید.

ساخت یک لرزش اختصاصی در Vybe بسیار ساده است. فقط لازم است بر روی دکمه Record ضربه زده و رشته لرزشی خود را ایجاد نمایید. سپس آن را به یک یا چند شخص خاص اختصاص دهید.

Vybe record

همچنین شما می‌توانید در هر زمان به مرور لرزش هایی که تاکنون ایجاد کرده‌اید، بپردازید. با این حال در حال حاضر راهی برای نامگذاری لرزش ها و یا تشخیص اینکه هر لرزش به چه مخاطبانی اختصاص داده شده وجود ندارد.

Vybe alert list

با اینکه Vybe تنها برنامه برای ساخت لرزش های سفارشی نیست، ولی ظاهری کاربر پسند و جذاب دارد که می‌تواند برای علاقه‌مندان به استفاده مداوم از لرزش گوشی مفید باشد.



تاريخ : یک شنبه 4 فروردين 1392برچسب:, | 14:52 | نویسنده : مهدی
آیا هنوز خرید لپ تاپ منطقی است یا باید به دنبال تبلت رفت؟

تبلت‌ها در حال تسخیر دنیا هستند؛ آن‌ها وزن کمتری دارند، باتری‌شان شارژدهی طولانی‌تری داشته، سریع‌تر کار می‌کنند و هزینه‌ی تهیه‌ی آن‌ها در حد و اندازه‌ی لپ‌تاپ‌های معمولی است. آیا تمامی این مزایا بدان معنی است که دنیای لپ‌تاپ‌ها در حال پایان است و در آستانه‌ی ظهور دنیای جدیدی هستیم؟ در این مقاله کوشیده‌ایم تا اوضاع و احوال این دو دنیا را از نزدیک بررسی کنیم.

لپ‌تاپ‌ها ارزان بوده، قابل حمل هستند و می‌توان از آن‌ها برای انجام اغلب امور روزمره استفاده کرد. امروزه بیشتر کاربران به لپ‌تاپ‌ها مهاجرت کرده‌اند مگر آنکه به بازی‌های سنگین گرافیکی، یا کار با برنامه‌های عکاسی، ویدئویی، طراحی و مشابه آن اشتغال داشته باشند.

در این چند ماه گذشته بیش از گذشته درباره‌ی تبلت‌ها خوانده و شنیده‌ایم، به گونه‌ای که بیش از پیش احساس می‌کنیم این لوحه‌های الکترونیکی در حال تسخیر بازار و قلب کاربران هستند. از سوی دیگر نه تنها اپل در این شش ماهه‌ی گذشته از سه مدل جدید تبلت آی‌پد خود پرده‌برداری کرده است؛ بلکه آمازون و بارنزاندنوبل نیز نمونه‌های تازه‌تری از کتاب‌خوان‌های کیندل (KINDLE) و نوک (NOOK) ارائه کرده‌اند.

گوگل و مایکروسافت نیز از این قافله عقب نیافنتاده‌اند و عرضه نکسوس 10 (NEXUS 10) از سویی حضور موفق گوگل در این بازار را تضمین کرده و از سوی دیگر مایکروسافت نیز مدتی است با رونمایی از تبلت‌های سرفیس و سرفیس پرو گام‌های آغازین برای معرفی خود به عنوان تولیدکننده‌ی هم‌زمان سخت‌افزار و نرم‌افزار تبلت‌ها را شروع کرده است.

در همین حال، شرکت‌های ثالث با ارائه محصولات جانبی متنوع نظیر انواع صفحه کلید و موشواره برای تبلت‌ها می‌کوشند تا جای پای این نو گلان سرسبد بازار را بیش از پیش سفت کنند. برای نمونه می‌توان به صفحه کلید جدید CalmCase اشاره کرد که برای تبلت‌های خانواده‌ی آی‌پد اپل تهیه و طراحی شده است و آن را شبیه لپ‌تاپ مک‌بوک پرو می‌کند.

clamcase-ipad-to-laptop-converter

تمامی این رویدادهای شتابان در یک سال گذشته باعث شده تا کاربران هوشمند و متخصصان بازار از خود یک پرسش اساسی داشته باشند، و آن اینکه آیا همچنان خرید لپ‌تاپ منطقی است یا خیر؟

اگر به کافی‌شاپ‌های سطح شهر یا سالن انتظار فرودگاه‌ها سری بزنید خواهید دید که همچنان خیل زیادی از مردم در حال کار با لپ‌تاپ‌های خود هستند. اما این وضع تا به کی ادامه خواهد داشت؟ و با در نظر گرفتن مزیت‌های روزافزون تبلت‌ها، وزن بسیار کمشان و شارژدهی به مراتب بیشتر باتری، سرعت بالا در خاموش / روشن دستگاه و اجرای برنامه‌ها در کنار محدوده‌ی قیمتی مناسب – از 269 تا 899 دلار- آیا رقیب جدی آینده این تبلت‌ها نیستند؟

گفتنی است می‌توان با حداقل هزینه‌ی 269 دلاری یک تبلت کیندل‌فایر اچ‌دی KINDLE FIRE HD 8.9 اینچی آمازون را خرید یا اگر دستتان به جیب می‌رود با 899 دلار یک تبلت 10.6 اینچی سرفیس پروی مایکروسافت را تهیه فرمایید که از تازه‌ترین نسخه‌ی ویندوز 8 نیز بهره می‌برد و تجربه‌ای کاملاً نو در این زمینه به شمار می‌رود.

البته در این بین نمی‌توان از برخی مزایای لپ‌تاپ‌ها نیز چشم‌پوشی کرد؛ از آن جمله می‌توان به دارا بودن صفحه نمایش بزرگ‌تر، گنجایش داخلی (دیسک سخت) به مراتب بالاتر و صفحه کلید و موشواره (تاچ پد) داخلی یا سیستم‌عامل یکسان با رایانه‌های رومیزی اشاره کرد.

حقیقت آن است که نوع کاربری فرد از رایانه بستگی مستقیم با نوع انتخاب وی دارد. به شخصه به عنوان یک نویسنده با یک صفحه کلید ساده و رایانه‌ای نه چندان جدید هم نیازهای خود را برآورده می‌کنم، پس می‌توانم با قدری شل کردن سر کیسه و تهیه یک تبلت آی‌پد و صفحه کلید مجزایی برای آن به راحتی نیازهای خود را رفع و رجوع نمایم.

از سوی دیگر وبلاگ نویسان نیز می‌توانند از ابزارهای مبتنی بر مرورگر به خوبی بهره ببرند و افزونه‌های موجود در سافاری یا فایرفاکس را به جای برنامه‌های نصب شدنی بر روی لپ‌تاپ به کار گیرند و با یک تبلت معمولی کار خود را ادامه دهند. البته عدم وجود موشواره موجب می‌شود تا کار قدری سخت شود، به خصوص برای کار با فایل‌های گرافیکی. به همین خاطر منطقی‌ترین راه استفاده از تبلت سرفیس همراه با کاور مجهز به صفحه کلید آن است که به خوبی حس کار با لپ‌تاپ را تداعی می‌کند؛ گرچه تهیه‌ی آن در حال حاضر بیش از 1000 دلار خرج بر می‌دارد!

از سوی دیگر هر کسی که بنا به ماهیت شغلی‌اش نیازمند امور ساده‌تری چون کار با فیل‌های واژه پرداز یا صفحه گسترده است نیز می‌تواند به سادگی از یک تبلت نکسوس 10 گوگل استفاده کرده و از صفحه کلید ثالثی که با بلوتوث به آن وصل می‌شود بهره ببرند. بدین ترتیب تنها با 420 دلار نه تنها می‌توان امور کاری را سر سامان داد، بلکه به کتاب، بازی، موسیقی، فیلم و دیگر محصولات فرهنگ و سرگرمی در بستری نوین دسترسی داشت.

به هر حال انتخاب با شماست که با توجه به نیازهای شخصی و کاریتان کدامیک از این دستگاه‌ها را انتخاب می‌نمایید. دوست داریم انتخاب شما، اولویت‌ها و موارد مهمی که در سر دارید را با ما و سایر زومیتی‌ها نیز درمیان بگذارید تا با اشتراک موارد شخصی‌مان به سایرین در انتخاب کمک کنیم. به هر حال چیزی که نمی‌توان آن را انکار کرد اینکه در آینده نه چندان دور استفاده از تبلت‌ها اجتناب ناپذیر خواهد شد.



تاريخ : جمعه 2 فروردين 1392برچسب:, | 11:40 | نویسنده : مهدی
یوتیوب به رکورد یک میلیارد بازدید کننده در ماه رسید

دیروز، بالاخره پرطرفدارترین وب سایت به اشتراک گذاری ویدیو به میزان شگفت انگیز یک میلیارد بازدید کننده ماهیانه رسید، که در نوع خود رکوردی بسیار جالب‌توجه و قابل تحسین است. ویدیوهایی که در این وب سایت آپلود می‌شوند گاهی حتی تا دو میلیارد بازدیدکننده دارند و باید گفت که این رسانه مجازی تا کنون توانسته زمینه شهرت، موفقیت یا سقوط بسیاری را فراهم آورد. در ادامه مطلب با توضیحات بیشتر همراه زومیت باشید.

یوتیوب همیشه محلی برای به اشتراک گذاری دیوانه‌وارترین، جالب ترین، تاثیر گذارترین و مهم ترین ویدیو هایی که در سراسر دنیا منتشر شده‌اند، بوده است. این موضوع نیز چندان جای تعجب ندارد که یوتیوب توانسته به چنین رکوردی که حتی معروف‌ترین شبکه‌های تلویزیونی دنیا در آرزوی آن هستند، برسد.

بدیهی است که بهترین بخش این خبر برای خود یوتیوب، افزایش بی‌نظیر درآمدهای تبلیغاتی این وب سایت (پخش کلیپ های تبلیغاتی در میانه پخش ویدیو ها- بنرها و...) است. البته فقط تبلیغ کنندگان نیستند که به این سایت یورش برده‌اند، هنرمندان جدید و جویای نام نیز برای استفاده از توجه‌ی که می‌توانند به خود جلب کنند، این سایت را مقصد خود قرار داده‌اند، تا شاید بتوانند برای خود شغلی دست و پا کنند.

اما بدون شک سوخت فضاپیمای رشد و موفقیت یوتیوب، قابل دسترس بودن این وب سایت بر روی انواع و اقسام تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها است، البته نباید این موضوع را فراموش کرد که جذابیت تماشای ویدیو به صورت آنلاین برای بسیاری از کاربران روز به روز بیشتر می‌شود و کاربران گرایش بیشتری نسبت به تماشای ویدیو آنلاین پیدا کرده اند.

این تمام چیزی است که یوتیوب درباره ی این موفقیت باید می‌گفت:

در هشت سال گذشته شما به یوتیوب آمدید تا تماشا کنید، ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارید و از میلیارد ها ویدیو از سراسر دنیا لذت ببرید. ده‌ها هزار کانال در یوتیوب برای ایجاد مشاغل و تجارت های گوناگون و از همه مهم تر جلب مخاطب ساخته شده‌اند. در حقیقت، هر 100 برند مطرح دنیا در یوتیوب حضور دارند و با تشکیل کمپین‌هایی مشغول به فعالیت هستند و ما مفتخریم که بگوییم: حالا ما هر ماه یک میلیارد کاربر یکتا داریم.

در حال حاضر آپلود در یوتیوب از این ساده‌تر نمی‌شود. شما با هر ابزارکی می‌توانید ظرف چند ثانیه این کار را انجام داده و حتی با اپلیکیشن ارائه شده توسط خود یوتیوب به نام Capture امکان ضبط و آپلود ویدیو تنها با دو بار لمس صفحه امکان پذیر شده است.

برای درک معنای حقیقی این عدد یک میلیارد می‌توانید به حقایق زیر نگاهی بیاندازید:

  • از هر دو کاربر اینترنت یک نفر از یوتیوب بازدید می‌کند (تقریبا مرتبا)
  • اگر یوتیوب یک کشور بود، در میان پرجمعیت ترین کشورهای جهان، پس از چین و هند در مقام سوم قرار می‌گرفت.
  • اگر سای ( PSY) و مدونا (Madonna) می‌خواستند اجرای میدان مدیسون خود را در مقیاس بینندگان یوتیوب‌شان تکرار کنند، باید حداقل دویست هزار بار این کار را تکرار می‌کردند.


تاريخ : چهار شنبه 30 اسفند 1391برچسب:, | 12:5 | نویسنده : مهدی

سال نو مبارک



تاريخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:, | 16:52 | نویسنده : مهدی
ال جی بیلبرد

سامسونگ از عدد 4 برای تبلیغات نسل بعدی تلفن هوشمند گلکسی استفاده کرد و حالا ال جی یک بیلبرد درست بالای بیلبرد سامسونگ اجاره نموده و در آن از همان عدد 4 برای تبلیغ تلفن اپتیمس جی خود استفاده کرده و گفته این تلفن همین الان آماده فروش است. این بیلبردها در میدان تایمز نیویورک که قرار است کنفرانس گلکسی اس 4 سامسونگ نیز فردا صبح در آنجا برگزار شود، قرار گرفته‌اند.

ال جی درست چند ساعت پیش از معرفی تلفن گلکسی اس 4 سامسونگ، در قسمت بالای بیلبرد تبلیغاتی سامسونگ با روشی مشابه نسبت به تبلیغ تلفن پرچم‌دار خود پرداخته است.

تبلیغ ال جی بالاتر و روشن‌تر از بیلبرد سامسونگ است و در آن این جمله ذکر شده که «اپتیمس جی ال جی همین الان در دسترس شماست»، در زیر آن تبلیغ سامسونگ با این عبارت «خود را برای گلکسی بعدی آماده کنید» قرار دارد.

به هر حال سامسونگ فردا ساعت 2 صبح به وقت تهران از گلکسی اس 4 پرده برداری خواهد کرد و آن وقت می‌توانیم امکانات آن را با اپتیمس جی ال جی مقایسه کنیم.



آرایه ای از بزرگ‌ترین تلسکوپ‍ های جهان

پروژه عظیم آلما بالاخره از راه رسید. ALMA مخفف Atacama Large Millimeter/submillimeter Array بوده که اشاره به مجموعه‌ای از تلسکوپ‌های بسیار قدرتمند دارد. این پروژه در صحرایی در نزدیکی آند شیلی رسما افتتاح شد. مهمانان ویژه بسیاری از جمله رئیس جمهور شیلی برای شرکت در جشن رونمایی از بزرگترین پروژه نجومی زمینی در جهان دعوت شده بودند.

ادامه مطلب



تاريخ : چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:, | 21:12 | نویسنده : مهدی

Runkeeper (اندروید و iOS)

Runkeeper احتمالاً یکی از معروفترین اپلیکیشن‌های مبتنی بر موقعیت‌یابی محسوب می‌شود. حداقل برای ما این‌‌گونه است! ثبت موقعیت‌ها در این اپلیکیشن، به سادگی فشردن کلید Record است. اما RunKeeper، بخش سلامت نیز دارد که در آن قسمت، قدم‌های شما و میزان کالری مصرف شده را نیز ثبت می‌کند. علاوه بر این در صورت تمایل می‌توانید نوع حرکت خود را (دویدن، قدم‌زدن، دوچرخه‌سواری و اسکیت‌سواری) نیز تعیین کنید. گرفتن فایل‌های خروجی از این اپلیکیشن بسیار آسان است.

gps-apps-2

لینک دانلود Runkeeper در Google Play | بازار
لینک دانلود Runkeeper در آیتیونز


تاريخ : سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, | 12:58 | نویسنده : مهدی

با پست جدید سامسونگ در توییتر تقریبا مطمئن شدیم، تصاویر تلفنی که روز گذشته توسط انجمن چینی منتشر شده بودند، حقیقی هستند. به این ترتیب گلکسی اس 4 از همان طراحی منحنی شکل بکار رفته در تلفن گلکسی اس 3 بهره می‌برد.

گلکسی اس 4 سامسونگ در 14 مارچ یا 24 اسفندماه به وقت نیویورک رسما معرفی خواهد شد و این بار سامسونگ فروش بسیار بالا و شاید دور از ذهن 100 میلیون دستگاه را برای این تلفن در نظر گرفته است.

نظر شما در رابطه با شکل و شمایل ظاهری گلکسی اس 4 چیست؟

گلکسی اس 4
گلکسی اس 4

تصاویر مربوط به تلفن GT-I9502 سامسونگ چند روز پیش از معرفی رسمی آن به بیرون درز کرد. تصاویر از زوایای مختلف گرفته شده‌اند و شکل و شمایل ظاهری تلفن به خوبی در آن‌ها مشخص است. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، لبه‌های تلفن منحنی شکل هستند و صفحه نمایش آن نیز لب به لب است.

پیش از این تمام شایعات به لبه‌های مربع شکل و غیر منحنی در گلکسی اس 4 اشاره داشتند اما بنا به این تصاویر گلکسی اس 4 از لبه‌های منحنی شکل برخودار است. در واقع گلکسی اس 4 از نظر طراحی و شکل و شمایل ظاهری شبیه به گلکسی اس 3 است.

 

نسخه‌ای که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید برای بازار چین طراحی شده و جالب است بدانید که این نسخه از دو اسلات سیم‌کارت برخوردار است. اگر به عکس تبلیغاتی شرکت سامسونگ برای گلکسی اس 4 دقت کنید طرح پس زمینه با طرحی که در بدنه تلفنی که در عکس‌ها مشاهده می‌کنید، شباهت دارد. این موضوع تا حد زیادی صحت این عکس‌ها را اثبات می نماید.

گلکسی اس 4 احتمالا با پردازنده 8 هسته‌ای Exynos 5 Octa مدل 5410 به همراه گرافیک PowerVR SGX 544MP3، صفحه نمایش 4.99 اینچ Full HD، دو گیگابایت حافظه رم، دوربین 13 مگاپیکسل با قابلیت ضبط ویدیو فول‌اچ‌دی با نرخ 30 فریم در ثانیه، دوربین جلوی 2 مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌بردای 1080p و سیستم‌عامل اندروید 4.2 یا آبنبات پاستیلی وارد بازار خواهد شد.



تاريخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:, | 19:42 | نویسنده : مهدی
SSD

توضیح: درک کامل این بخش، ممکن است نیازمند آگاهی از بعضی مباحث مدارهای منطقی و سیستم‌عامل باشد.

برای درک نحوه کارکرد یک SSD بهتر است در ابتدا با دو بخش مهم از آن آشنا شویم: کنترلر (Controller) و حافظه فلش NAND. این دو مؤلفه، به همراه چند آیتم دیگر بر روی بورد مدار چاپی (PCB) قرار گرفته و یک SSD را می‌سازند.

ادامه مطلب



تاريخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:, | 19:36 | نویسنده : مهدی
نمای فوران آتشفشان از فضا!

هنگامی که در سال 2009 آتشفشان ساریچف در جزایر کوریل روسیه شروع به فعالیت کرد، پژوهشگران مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی توانستند تصاویر زیبایی از این فوران را ثبت نمایند. در ادامه می‌توانید ویدئوی مربوط به آن را مشاهده نمایید.

ما معمولا عادت داریم تصاویری که توسط تلسکوپ‌های عظیم از فضا گرفته می‌شوند را تماشا کنیم و از خلقت بی‌نهایت خداوند لذت ببریم. اما این بار می‌خواهیم تصویری از یک آتشفشان بر روی زمین را با شما به اشتراک بگذاریم که از یک ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفته شده است.

این تصویر در سال 2009 ثبت شده و صحنه فوران آتشفشان ساریچف را به نمایش می‌گذارد. بنا به گفته ناسا، غبار ناشی از این فعالیت آتشفشانی آنقدر داغ بوده که ابر بالای آتشفشان را محو کرده و آنها توانسته‌اند از داخل ایستگاه فضایی ویدئوی زیر را ضبط نمایند.

برای دیدن فیلم ای مطلب این  را کلیک کنید



تاريخ : جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, | 12:36 | نویسنده : مهدی

 

طول عمر باتری اکسپریا زد

 

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌‌‌های کاربران تلفن‌‌های هوشمند، طول عمر باتری این ابزارها است، این موضوع با پیشرفت تکنولوژی و همگانی شدن سرویس‌های مخابراتی پرسرعت 3G و LTE اهمیت بیشتری نیز یافته است و همواره کاربران از مدت زمان کم شارژ باتری تلفن خود ابراز ناراحتی می‌کنند. باتری 2330 میلی آمپرساعتی پرچم دار جدید سونی، یعنی اکسپریا Z نسبت به باتری 1500 میلی آمپرساعتی تلفن‌های قبلی قوی‌تر شده است اما آیا این باتری با وجود صفحه نمایش بزرگ‌تر و پردازنده‌ سریع‌تر، طول عمر باتری بالاتری را نیز نسبت به تلفن‌های هوشمند قبلی سونی ارائه می‌کند؟

ادامه مطلب



تاريخ : پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:, | 15:39 | نویسنده : مهدی

Sky Map

 

26

اسکای‌مپ، یک اپلیکیشن فعل‌و‌انفعالی برای مشاهده اجسام فرازمینی محسوب می‌شود. تنها کافی است پایین گوشی اندروید خود را به سمت آسمان بگیرید تا گجت شما با استفاده از GPS و میدان مغناطیسی یک تصویر مجازی از آسمان پیش روی شما در صفحه‌نمایش دستگاهتان نشان بدهد. نمایش مجموعه‌ای  کامل از اطلاعات، پیرامون آسمان روبروی شما، مانند نام صور فلکی و طول و عرض آنها به شما در درک بهتر آنچه می‌بینید کمک می‌کنید.

 

برای دانلود به روی نام اثر کلیک کنید



گلکسی اس 3
گلکسی اس 3 The Verge

صفحه قفل گوشی قرار است مانع دسترسی دیگران به اطلاعات مهم و ارزشمند شخصی یا کاری شما شود، اما به نظر می‌رسد که قفل گوشی‌های هوشمند همیشه آن‌طور که باید و شاید ایمن عمل نمی‌کنند و چندی پیش شاهد باگی در سیستم‌عامل iOS و دور زدن صفحه قفل گوشی بودیم و حالا نمونه مشابه‌ای در رابط کاربری تاچ‌ویز گلکسی اس 3 گزارش شده است که توسط آن کلیه اطلاعات شخصی کاربر در دسترس قرار می‌گیرد.

این حفره امنیتی در جدیدترین نسخه اندروید ارائه شده برای گلکسی اس 3 یعنی نسخه 4.1.1 وجود دارد. برای این کار نیز تنها کافی است، دکمه تماس اضطراری یا Emergency Call را فشار داده و سپس Emergency Contacts را انتخاب کنید. پس از آن دکمه فیزیکی Home را فشار داده و بلافاصله دکمه پاور را بزنید. تمام! به این ترتیب صفحه قفل گوشی ناپدید می‌شود و به تمام امکانات گلکسی اس 3 دسترسی خواهید داشت.

برای آزمایش این روش باید چند باری تمرین کنید تا با فاصله زمانی کم چهار مرحله را طی کنید. جالب است بدانید که پس انجام این مراحل، صفحه قفل گوشی بطور کامل محو می‌شود و تا وقتی که تلفن را ریستارت نکنید باز نمی‌گردد.

قفل گوشی برای بسیاری از کاربران اهمیت ویژه‌ای دارد و امیدواریم سامسونگ هر چه سریع‌تر بسته بروز رسانی رفع این مشکل امنیتی را ارائه کند. چندی پیش باگ مشابه‌ای در iOS 6.1 گزارش شد که به روش تقریبا یکسانی و از طریق بخش تماس اضطراری، سیستم امنیتی آیفون دور زده می‌شد.

 



تاريخ : چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:, | 20:50 | نویسنده : مهدی

 

 

کارایی آیکون تنظیمات گوگل موجود روی دستگاه اندرویدی شما چیست؟

 

تا کنون به آیکون جدید تنظیمات گوگل که بر روی دستگاه اندوریدی شما نمایش داده می‌شود و کارایی آن فکر کرده اید؟ نگران نباشید. ما در ادامه این مطلب شما را با این آیکون و کارهایی که برای شما انجام می‌دهد آشنا خواهیم کرد.

ادامه مطلب



تاريخ : چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:, | 20:42 | نویسنده : مهدی

 

چگونه قابلیت Wi-Fi Hotspot را در ویندوز 8 فعال کنیم؟

 

یکی از قابلیت‌های مفیدی که مایکروسافت بی سرو صدا آن را در ویندوز 8 حذف کرد، مدیریت شبکه‌های ad-hoc بود. در ویندوز 7 (و نسخه‌های پیش از آن) این ابزار به شما کمک می‌کرد تا با تبدیل رایانه خود به یک Wi-Fi Hot Spot، اینترنت کابلی (LAN) و یا سایر کانکشن‌های خود را با دیگر دستگاه‌ها، تحت یک شبکه اختصاصی وایرلسی، به اشتراک بگذارید. مثلاً اگر برای دسترسی به اینترنت در یک کافی شاپ، هزینه ای را پرداخت کرده باشید، و یا در محل کارتان، بخواهید این اینترنت را با تلفن هوشمند و یا تبلت خود به اشتراک بگذارید، این قابلیت به شما توانایی این کار را به سادگی خواهد داد. در ادامه این مطلب ما به شما خواهیم آموخت که چگونه این قابلیت حذف شده از ویندوز 8 را به سادگی به آن بازگردانید.

ادامه مطلب



تاريخ : جمعه 11 اسفند 1391برچسب:, | 11:32 | نویسنده : مهدی

 

 

تلفن‌ هوشمند بدون اپلیکیشن، جذابیت چندانی ندارد. پر کردن تلفن‌ هوشمند با اپلیکیشن‌های کاربردی به ما کمک می‌کند تا از گجت خود بیشتر و بهتر استفاده کنیم. اما یافتن اپلیکیشن‌های با کیفیت، می‌تواند سخت و زمانبر باشد. ما با تهیه لیستی از اپلیکیشن‌های کاربردی، این کار را برای شما راحت‌تر کرده‌ایم.

ادامه مطلب



 

چگونه فایل‌های لینک شده در اینترنت را به راحتی از کروم و فایرفاکس به دراپ باکس منتقل کنیم؟

 

برخی از دانشگاه‌ها، نوت ها و منابع آموزشی دروس را بر روی پرتال آنلاین خود منتشر می‌کنند تا دانشجویان آن را دریافت و بر روی دستگاه شخصی خود ذخیره و بعداً مطالعه کنند. اما اگر شما دستگاه‌های متعددی داشته باشید، مثلا یک لپ تاپ، یک تبلت و یک اسمارت فون، دریافت و مدیریت این فایل‌ها بر روی هر سه دستگاه، یک کار زمان بر و البته تکراری است. ما برای شما یک راه حل داریم. بهترین راه این است که همه این فایل‌ها را به جای دانلود بر روی سیستم‌های شخصی، مستقیماً از مرورگر خود در یک فضای آنلاین مثل دراپ باکس آپلود نمائید. با این روش علاوه بر دسترسی آنلاین به فایل‌ها در هرجا، می‌توانید آن ها را بر روی تمامی دستگاه‌های خود به آسانی همگام‌سازی نمایید. در ادامه افزونه‌ای را برای مرورگر شما معرفی می‌کنیم که به سهولت این کا را انجام می‌دهد.

                                                                    ادامه مطلب



تاريخ : چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, | 19:26 | نویسنده : مهدی
چگونه تصویر پس زمینه جستجوگر گوگل را در کروم تغییر دهیم؟

گوگل در گذشته این امکان را به شما می‌داد که تصویر پس زمینه این سایت را برای خود شخصی سازی کنید. به تازگی این امکان غیرفعال شده است. با این حال ما به شما افزونه ای را معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن شما می‌توانید هنوز هم بخش‌هایی از گوگل را به سلیقه خود تغییر دهید.

علاوه بر امکان تغییر تصویر پس زمینه، این افزونه امکان اعمال تغییرات دیگری را نیز به شما خواهد داد. به عنوان مثال شما می‌توانید لوگوی گوگل، گزینه بخت یا اقبال، پانویس‌ها و لینک های پیشنهادی را نیز در صورت تمایل حذف نمائید.

برای استفاده از این افزونه به فروشگاه گوگل کروم مراجعه و افزونه Custom Google Background را نصب نمائید.

customize-google-search-chrome-mid

پس از نصب افزونه، شما می‌توانید محل تصویر مورد نظر خود را مشخص کنید. همچنین شما می‌توانید از حالت نمایش تصاویر تصادفی هم استفاده کنید، به شرط اینکه بیش از یک تصویر را انتخاب نمائید (از سیستم خود، از آدرس وب و یا حتی جستجو).

این افزونه نمایی زیبا به مرورگر شما و صفحه جستجوی گوگل خواهد داد، بدون اینکه لازم باشد قالب مرورگر خود را تغییر بدهید.



Knox در گلکسی اس 3
Knox در گلکسی اس 3

ایده جدا سازی ایمیل‌های کاری از ایمیل‌های شخصی و حفظ اطلاعات کاری در محیطی امن، از مدت‌ها پیش وجود داشته و یکی از دلایل محبوبیت برخی از تلفن‌های هوشمند بازار مانند بلک‌بری نیز همین مورد بوده است. حال سامسونگ در کنگره جهانی موبایل بارسلونا از نرم افزار Knox پرده برداری نموده که با همین هدف ساخته شده و کمپانی‌ها می‌توانند آن را بر روی تلفن گلکسی کارمندان خود نصب کرده و فضای شخصی و کاری آن‌ها را در تلفن‌شان جدا کنند.

 

ایده پشت Knox جدید نیست، ال جی نیز پیش از این بوت دو گانه اندروید را برای کاربران تجاری خود در سال 2010 معرفی نمود که تلفن را در دو حالت شخصی و کاری بوت می‌کرد. اما Knox کمی کار را راحت‌تر کرده است. با نصب و پیکربندی این نرم افزار، یک آیکان در گوشه پایین صفحه اضافه می‌شود که به کاربر اجازه می‌دهد بین محیط شخصی یا کاری سویچ کند، دو محیط کاملا مجزا که به اطلاعات یکدیگر دسترسی ندارند.

فضای ذخیره سازی اطلاعات، نرم افزارهای نصب شده، رمزهای عبور و غیره برای هر کدام از دو محیط شخصی و کاری مستقل هستند.

همانطور که انتظار می‌رود کاربر برای سویچ کردن بین دو محیط باید رمز عبور مربوط به هر کدام را وارد کند. جالب است بدانید که رمز عبور مربوط به محیط کاری توسط مدیران شبکه شرکت‌ قابل کنترل است. سامسونگ در کنگره جهانی موبایل بارسلونا نرم افزار Knox را بر روی تلفن گلکسی اس 3 خود به نمایش گذاشته و افرادی که شانس کار کردن با این نرم افزار را داشته‌اند، اجرای آن را روان و سویچ کردن بین دو محیط را بدون تاخیر گزارش کرده‌اند.

سامسونگ طی ماه‌های اخیر تلاش بسیار نموده تا کاربران اداری و شرکتی را نیز به سمت محصولات سری گلکسی خود جلب کند و نرم افزار Knox  بخشی از تلاش سامسونگ در این راستا است.



تاريخ : دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, | 14:47 | نویسنده : مهدی
پاوربای‌پراکسی یک روش جدید برای شارژ بی‌سیم معرفی کرد

برای معرفی یک محصول با تکنولوژی خلاقانه، همیشه نیاز به سعی و خطا وجود دارد، تکنولوژی شارژ بی‌سیم هم از این قاعده‌ی کلی مستثنی نیست و تا به حال تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته است. هدف این است که اولاً محصول ارائه شده عمل شارژ را به درستی انجام دهد و ثانیاً افراد از محصول ارائه شده استقبال کنند. در نمایشگاه MWC 2013 هم تلاش‌ها ادامه دارد و PowerbyProxi محصول جدیدی برای شارژ به صورت بی‌سیم معرفی کرده که می‌خواهیم به بررسی بیشتر آن بپردازیم.

کار این کمپانی شباهت زیادی به آنچه توسط فالتون معرفی شده بود دارد با این تفاوت که روند شارژ در این سیستم سریع‌تر است. در این روش از گیرنده‌ی کوچکی استفاده می‌شود که بازدهی آن به حدی بالاست که اگر آن را در برد پردازنده‌ی یک گوشی جاسازی کنیم، دمای سیستم بیش از حد بالا نمی‌رود.

تاکنون روش‌های معرفی شده در سطح صنعت گوشی‌ها، سرعت خوبی نداشتند و نسبت به روش معمولی شارژ با سیم، کندتر عمل می‌کردند. روشی که پاوربای‌پراکسی معرفی کرده سرعتی برابر با سرعت شارژ عادی توسط سیم دارد. البته این صرفاً یک ادعاست که باید اثبات شود. در واقع ادعای سازنده این است که این سیستم شارژ، تنها سیستمی است که می‌تواند سه وسیله‌ی مختلف را در آن واحد و با تمام قدرت شارژ کند.

فعلاً استاندارد خاصی برای چنین محصولاتی مشخص نشده و باید صبر کنیم تا همه چیز طبق استاندارد سنجیده شده و توسط سازندگان گوشی به کار گرفته شود. لذا در نمایشگاه MWC از مسئولین کمپانی پاوربای‌پراکسی در مورد کاربرد این تکنولوژی سوال شده است. پاسخ این بوده که با 5 سازنده‌ی بزرگ باتری همکاری خواهند کرد و در 12 ماه آینده باتری‌های قلمی و نیم‌قلمی بی‌سیم نیز عرضه خواهند شد. در مورد زمان به کار گیری این روش در تبلت‌ها، گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها هنوز قولی داده نشده اما به نظر می‌رسد که پاوربای‌پراکسی با سازندگان بزرگ همکاری می‌کند.

در دموی نمایشی این کمپانی چند گوشی مختلف بالاخص گوشی گلکسی اس 3 با بهره‌گیری از این روش شارژ بی‌سیم در کنار هم شارژ می‌شدند. حتی وقتی گوشی‌ها درست در کنار هم و در نزدیکی شارژر قرار می‌گرفتند هم شارژ همگی به درستی صورت می‌گرفت. پد شارژ بی‌سیم به قدری هوشمند است که وجود اجسام مختلف فلزی در اطراف خود را نادیده گرفته و توان را روی گوشی‌ها متمرکز می‌کند.



تاريخ : جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, | 18:32 | نویسنده : مهدی

 

شرکت نروژی اپرا این روزها در حال تغییر و تحولات زیادی است. پس از معرفی مرورگر Ice

 و استفاده از موتور WebKit به جای موتور رندساز اختصاصی، حالا پنجمین مرورگر محبوب جهان اعلام کرده که برای استفاده از نرم‌افزار بهینه‌سازی ویدئوی شرکت اسکای‌فایر لبز، این شرکت را خریده است.

 

اپرا اعلام کرد که شرکت اسکای‌فایر لبز، شناخته‌شده‌ترین شرکت در زمینه ارائه مرورگرهای سازگار با فلش, برای دستگاه‌های iOS و اندروید را با قیمت ۱۵۵ میلیون دلار خریده است. هدف اصلی این خرید، استفاده از نرم‌افزار بهینه‌سازی Rocket، که برای کم کردن حجم فایل‌های چندرسانه‌ای در شبکه‌های پرترافیک موبایل استفاده می‌شود، ذکر شده است. اپرا می‌گوید، نرم‌افزار Rocket Optimizer، قادر است به صورت خودکار شرایط شبکه موبایل کاربر را بررسی کرده و در صورت نیز برای بهتر شدن تجربه کاربری، تنها در چند میلی‌ثانیه کیفیت ویدئوی درخواستی او را کم کند. اپرا عقیده دارد که این مسأله می‌تواند باعث ادامه یافتن رشد استفاده از ویدئو در دنیای وب بشود. اسکای‌فایر، در حال حاضر صاحب‌امتیاز Rocket Optimizer و Skyfire Horizon (یک افزونه مرورگر) در سه اپراتور بزرگ ایالات‌متحده محسوب شده و در حال عقد قرارداد با اپراتورهای دیگر جهان نیز می‌باشد.

هر دو شرکت امیدوارند، این همکاری منجر به ارائه راهکاری بهتر در استفاده از ویدئو در مرورگرهای موبایل بشود.

با بسته شدن این قرارداد، جفری گلوک (Jeffery Glueck)، مدیرعامل شرکت اسکای‌فایر لبز، که حالا زیرمجموعه‌ شرکت اپرا محسوب می‌شود، با حفظ سمت فعلی، به عنوان معاون عملیاتی اپرا نیز فعالیت خواهد کرد.

 



گوپاس
گوپاس

آیا در کامپیوتر خود انبوهی از فایل‌های مختلف را دارید که بی استفاده و در حال خاک خوردن هستند؟  تا به حال به این موضوع اندیشیده‌اید که می‌توان از این فایل ها کسب درآمد کرد؟ حتما با سمساری‌ها آشنا هستید! مکانی که مردم کالای دست دوم خود را برای فروش به دیگری در آنجا قرار می‌دهند. با سرویس گوپاس که در زمینه خرید و فروش فایل‌ها بصورت آنلاین فعالیت می‌کند آشنا شوید.

وب سایت تازه گوپاس که در واقع نوعی سمساری فایل‌‌های الکترونیکی است به شما کمک می‌کند تا فایل‌های خود را به دیگران به فروش برسانید، البته به شرطی که فایل شما قوانین کپی رایت را نقض نکنند. گوپاس این کار را بهتر از سمساری‌های محلی انجام می‌دهد، چون از طریق آن می‌توانید هر تعداد فایل که بخواهید را برای فروش عرضه کنید. مهم‌تر از آن نیز امکان فروش یک فایل به چندین کاربر و برای چندین مرتبه است.

فایل شما برای همیشه در گوپاس باقی می‌ماند و شما می‌توانید هزاران هزار بار آن را به فروش برسانید.

شما می‌توانید فایل‌های مختلف در زمینه‌های متنوع مانند پروژه‌های دانشگاهی، پروژه کارآموزی، پروژه کارآموزی، یک مقاله، یک قالب رزومه کاری، یک کد برنامه نویسی، یک عکس زیبا و هر نوع فایلی که دلتان بخواهد را در گوپاس به فروش برسانید. اگر بدنبال فایل خاصی باشید نیز می‌توانید محتوای مورد نظر خود را از دیگران خرید کنید.

گوپاس ارزش این را دارد که یک خانه تکانی به کامپیوتر خود داده و فایل‌های با ارزش خود را برای کسب درآمد آماده کنید. یادتان باشد که هر چقدر فایل شما با ارزش‌تر باشد، میزان فروشش آن نیز بیشتر خواهد شد.



تاريخ : چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, | 14:42 | نویسنده : مهدی
استیو بالمر
استیو بالمر

حدود سه ماه از مراسم رونمایی ویندوز 8 گذشته و حالا زمان بررسی نتایج کار است. مایکروسافت در این 100 روز تلاش و هزینه‌ی زیادی صرف تبلیغات و بازاریابی برای فروش آخرین نسخه‌ی ویندوز کرده است، حال باید از مدیر بخش اقتصادی ویندوز بپرسیم که در این مدت اوضاع چطور بوده است. در ادامه مطلب با ما باشید تا طبق آمار و ارقام در مورد ویندوز 8 و نظر مقامات ارشد مایکروسافت قضاوت کنیم.

اکنون مایکروسافت 60 میلیون گواهی ویندوز برای آخرین نسخه‌ی آن فروخته است. رقم خوبی است و نشان می‌دهد که ویندوز 8 هم در حد ویندوز 7 فروش داشته است. اما یک نکته‌ی مهم، هزینه‌ی ارتقا از نسخه‌های پیشین به ویندوز 8 بسیار پایین است و شاید همین موضوع باعث شده که استقبال عموم کاربران از ویندوز 8 خوب به نظر برسد. مشخص نشده که مایکروسافت چند گواهی کاملاً جدید ویندوز به شرکا و سازمان‌های تجاری فروخته است با این وجود تمی ریلر، مدیر اقتصادی بخش ویندوز می‌گوید: 

ویندوز 8، شروع خوبی داشته است.

همان‌طور که می‌دانید آمار جهانی فروش پی‌سی‌ها وضعیت خوبی را نشان نداده است. لذا این سوال مطرح می‌شود که آیا ویندوز 8 در بهبود بازار پی‌سی‌ها موثر واقع می‌شود یا برعکس، ویندوز 8 هم مثل ویندوز ویستا نتیجه‌ای جز شکست و بحران برای سازنده‌اش نخواهد داشت.

تمی ریلر ضمن تأیید این مسأله که وضع بازار در تعطیلات سال نو خوب نبوده است، به این نکته اشاره کرد که برخی محصولات به خوبی عرضه شدند ولی برخی محصولات که مشتریان بیشتری داشتند، خیر. او می‌گوید:

کاربران بیشتر طالب محصولات لمسی بودند و لذا ما نتوانستیم نیاز بازار را تأمین کنیم.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که مایکروسافت و سازندگان پی‌سی باید برای تأمین نیاز مشتریان تلاش بیشتری کنند و مخصوصاً به وسایل لمسی بهای بیشتری بدهند.

یکی از مسائلی که مایکروسافت در تعطیلات اخیر متوجه آن شده اهمیت حضور خرده‌فروش‌هاست. تصور اینکه اهمیت خرده‌فروش‌ها قبل از عرضه‌ی ویندوز 8 به درستی مشخص نبود، مشکل است اما به هر حال ریلر می‌گوید چند محصول موفق ویندوز 8 بودند که مشتریان برای تعطیلات سال نو در نظر داشتند. به خاطر استقبال مشتریان از این محصولات است که مایکروسافت تصمیم گرفته توزیع تبلت سرفیس RT را در هفته‌های آتی به اروپا گسترش دهد. فعلاً در مورد طرحی برای فروش بین‌المللی چیزی گفته نشده است.

آیدان مارکوس یکی از مدیران ارشد بخش ویندوز می‌گوید برخی محصولات محبوب مثل تبلت ترکیبی یوگای 13، محصولی از لنوو فروش خوبی داشتند. مارکوس در مورد یوگا 13 می‌گوید: "از آن محصولاتی است که وقتی فروشنده به فروش می‌گذارد، مشکل می‌تواند موجودی را حفظ کند." یکی دیگر از گزینه‌های محبوب مشتریان ایسر اسپایر S7 است که مارکوس می‌گوید چند بار توسط فروشندگان سفارش داده شده است. توجه کنید که هر دو محصول ذکر شده لمسی هستند.

در ادامه ریلر با هوشیاری تمام می‌گوید: در تبلت‌ها بین ویندوز RT و ویندوز 8 تعادلی وجود دارد. علی‌رغم تعادلی که ریلر از آن صحبت کرده، سامسونگ از فروش تبلت‌های ویندوز RT در آمریکا صرف‌نظر کرده است و اچ‌پی اعلام کرده که فعلاً برای فروش تبلت‌های مبتنی بر ARM برنامه‌ای ندارد. به نظر می‌رسد که سرفیس RT یک ابزار کند و موقتی است. در مورد انصراف سامسونگ از فروش تبلت‌های ویندوز RT در آمریکا نیز سوال شده اما وی از بحث در مورد جزئیات این موضوع اجتناب کرده است. او می‌گوید: "در مورد تصمیم سامسونگ موضوع این است که سامسونگ به این می‌اندیشد که انرژی خودش را روی کدام بازار متمرکز کند." از طرف دیگر تقریباً تمام سازندگان می‌خواهند در سال جاری حداقل یک محصول مبتنی بر تراشه‌های کلاور تریل اینتل روانه‌ی بازار کنند، لذا مشخص است که سازندگان تراشه‌‌های کم‌مصرف اینتل را به عنوان راهی برای عرضه‌ی تبلت‌ها و هیبرید‌ها قلمداد می‌کنند.

مایکروسافت در مورد تصمیمی که در خصوص حذف دکمه و منوی استارت از ویندوز گرفته اینگونه توضیح می‌دهد که بررسی‌های آماری نشان می‌دهد استفاده از منوی استارت به مرور زمان کاهش یافته است و لذا نیازی به آن نیست. ریلر می‌گوید:

کاربران در عرض 24 ساعت جایگاه جدید دستاپ را پیدا می‌کنند و کارهایشان را انجام می‌دهند.

مایکروسافت مدعی است که 90 درصد کاربران در اولین روز استفاده از ویندوز 8، مهم‌ترین نکات آن را یاد می‌گیرند. مارکوس هم از اینکه کاربران استفاده از واسط کاربری جدید را یاد می‌گیرند خوشحال است. مارکوس در رابطه با آموزش محدودی که در مورد نحوه‌ی کار با ویندوز 8 ارایه شده می‌گوید:

اگر به کاربران نکات اصلی را یاد بدهید، باقی موارد را خودشان کشف می‌کنند.

در واقع این یک روش یادگیری است ولی به نظر می‌رسد در مورد همه کاربران مصداق ندارد. حتی بسیاری از کاربران هستند که از نبود منوی استارت ناراضی‌اند.

مایکروسافت می‌گوید تعداد کاشی‌های صفحه‌ی استارت ویندوز 8 بعد از دو هفته دوبرابر می‌شود. بنابر گزارش مایکروسافت 45 بیلیون کاشی متحرک تا اوایل ژانویه آپدیت شده است و لذا این تخمین مایکروسافت منطقی به نظر می‌رسد.

بنابراین ویندوز 8 با شروعی خوب به کار خود ادامه می‌دهد، درست است شروعی شگفت‌انگیز نداشته اما به هر حال شروع آن خوب است.

حال برنامه‌ی مایکروسافت برای آینده چیست؟ مایکروسافت فعلاً در مورد ویندوز آبی بحث نمی‌کند، نسخه‌ی بعدی ویندوز که شاید کار آن از امسال شروع شود. هدف از ارائه‌ی ویندوز آبی بهینه کردن واسط کاربری جدید و همچنین برنامه‌ی ارتقای سالانه‌ی ویندوزهاست. در حالی که تبلت کوچک اپل، آیپد مینی با فروشی خوب مواجه است، سوالاتی که پیرامون تبلت‌های 7 و 8 اینچی ویندوز 8 مطرح شده‌اند فعلاً پاسخ مشخصی ندارند. آیا ویندوز 8 در همه نوع صفحه نمایش، از وسایل کوچکی با صفحه نمایش 7 و 8 اینچی گرفته تا مانیتورهای بزرگ عملکرد رضایت‌بخشی خواهد داشت؟ این سوال را ریلر اینگونه پاسخ می‌دهد: «انعطاف و قابلیت حمل ویندوز 8 است که شانس حضوری موفق در بازار نامعلوم آینده را به ما می‌دهد.» با توجه به رشد کروم‌بوک‌ها و علاقه‌ی کاربران به تبلت‌ها، مایکروسافت باید مشکلاتی مثل کمبود فضای ذخیره‌سازی را در تبلت سرفیس پرو و محصولات بعدی‌اش جدی بگیرد و اشتباهی مرتکب نشود تا در نتیجه فروشی خوب داشته باشد.

نظر شما در مورد واسط کاربری جدید ویندوز 8 چیست؟ عملکرد و نحوه‌ی کاربرد ویندوز 8 را چه طور ارزیابی می‌کنید؟



تاريخ : چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, | 14:40 | نویسنده : مهدی
گلکسی اس 4 سامسونگ و باز هم تصویر لو رفته جدید

آخرین تصویر لو رفته از گلکسی اس 4 سامسونگ در حالی امروز در توییتر منتشر شد که در عین فوق‌العاده بودن به شدت ناامید کننده است. طراحی و ویژگی‌های سخت‌افزاری مشخص شده در تصویر نوید یک تلفن از همه جهت عالی را می‌دهند، اما مشکل اینجاست که این تصویر به شدت تقلبی به نظر می‌رسد. با زومیت در ادامه مطلب همراه باشید تا با هم به بررسی بیشتر تصویر بپردازیم.

همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می‌کنید، ویژگی‌های سخت‌افزاری مشخص شده در تصویر عبارتند از:

  • صفحه نمایش 5 اینچی +Super AMOLED با رزولوشن 1080p به همراه محافظ شیشه‌ای گوریلا گلس 3
  • پردازنده چهار هسته‌ای و دو گیگاهرتزی Exynos 5450
  • پردازنده گرافیکی Mali T658
  • 2 گیگابایت رم DDR3
  • حافظه داخلی 32،16 و 64 گیگابایتی به همراه ورودی MicroSD
  • دوربین عقب 13 مگاپیکسل و دوربین جلو 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه نسل چهارم
  • دکمه عکس برداری فیزیکی
  • بلوتوث نسخه 5
  • باتری 3100 میلی‌آمپرساعتی

با فرض صحیح در نظر گرفتن این اطلاعات می‌بینیم که بر خلاف شایعات قبلی خبری از پردازنده Exynos 5 octa chip در این تلفن نخواهد بود، همچنین ظرفیت باتری نیز از 2600 میلی‌آمپرساعت گزارش شده به 3100 میلی‌آمپرساعت افزایش یافته است.

اما بدنه فلزی و وجود اسپیکرهای استریو در جلوی تلفن چندان به سبک کاری سامسونگ شباهتی ندارد. از طرف دیگر لوگوی این طرح با فونت متداول سامسونگ کار نشده است (به حرف G در تصویر سمت راست دقت کنید) و همچنین سایه زنی‌ها و نورپردازی تصویر نیز به شکل واضحی غیر واقعی است. و به عنوان تیر خلاص به این تصویر، بلوتوث نسخه 5 ؟!؟ متاسفم، چنین چیزی فعلا وجود خارجی ندارد.

اما با این حال و با وجود غیر واقعی بودن تصویر، امیدواریم که حداقل شاهد بدنه فلزی و دکمه فیزیکی برای عکس برداری در پرچم‌دار بعدی سامسونگ باشیم.

نظر شما درباره این تصویر چیست؟ آیا فکر می‌کنید ممکن است تلفن آینده سامسونگ با این طراحی و مشخصات روانه بازار گردد؟



تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, | 20:37 | نویسنده : مهدی
گلکسی اس 4
گلکسی اس 4

فون‌آرنا اطلاعات تازه‌ای در رابطه با پرچم دار بعدی سامسونگ، گلکسی اس 4 بدست آورده است که نشان می‌دهد، این تلفن در 8 اپریل 2013 یا 19 فروردین ماه 92 معرفی خواهد شد.

انتظار می‌رود محبوبیت تلفن Galaxy S IV بیشتر از اس 3 باشد و این تلفن نزدیک به 50 میلیون دستگاه فروش داشته باشد.

تا اینجای کار مشخصاتی که تایید شده هستند و احتمالا تغییر نخواهند کرد عبارتند از:

  • نام کد: Altius
  • نام مدل: GT-I9500
  • رنگ: سفید / مشکی
  • باتری: 2600 میلی‌آمپر ساعت
  • به همراه کیت شارژر بی سیم

اما شایعاتی دیگری نیز وجود دارند که به حقیقت نزدیک هستند:

  • صفحه نمایش 4.99 اینچ از نوع Super MAOLED با رزولوشن Full HD
  • تراشه 8 هسته‌ای Exynos 5 Octa به همراه گرافیک 8 هسته‌ای Mali-T658
  • حافظه رم 2 گیگابایت
  • دوربین 13 مگاپیکسل با قابلیت ضبط ویدیو 1080p با 30 فریم در ثانیه
  • دوربین جلو 2 مگاپیکسل با قابلیت مکالمه ویدیو با رزولوشن 720p
  • سیستم عامل اندروید 4.2.1

نظر یادتون نره

 



تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, | 20:34 | نویسنده : مهدی
LG IPS Monitor

در این مقاله قصد داریم کلیه معیارهای مهم و تاثیرگذار در انتخاب یک نمایشگر مناسب برای کامپیوتر را بصورت خلاصه و جمع‌بندی شده ارائه کنیم. در این راهنمای خرید با مفهوم پنل‌های TN و IPS آشنا خواهید شد و اهمیت زمان پاسخ‌گویی تصویر و رفرش‌ریت را بهتر درک خواهید کرد. اگر قصد خرید مانیتور برای کامپیوتر خود را دارید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

بسیاری از کاربران در هنگام خرید یک کامپیوتر جدید، اهمیت کمی برای مانیتور قائل می‌شوند و تنها معیارهای انتخاب آنها، طراحی ظاهر و یا سایز نمایشگر است. اما در نظر داشته باشید که شما زمان بسیار زیادی را صرف مطالعه، خواندن ایمیل، مرور صفحات وب یا بازی‌های کامپیوتری می‌کنید که همگی در مانیتور به نمایش درمی‌آیند. پس لازم است، معیارهای خود را کمی گسترش داده و برای انتخاب مانیتور مورد نظر خود دقت بیشتری به خرج دهید. در این مقاله با معیارهای مهم تاثیرگذار در یک نمایشگر ایده‌آل آشنا خواهید شد.

سایز

تقریبا اولین معیار در انتخاب اکثر کاربران، سایز مانیتور است. سایز مناسب برای مانیتور مورد نیاز شما، براساس فضای موجود در میز کار، نوع کار و البته بودجه شما، انتخاب می‌شود.

Monitor-lineup

هرچند سایز ۱۹ اینچ برای مانیتورهای قدیمی CRT بزرگ به نظر می‌رسید اما در مانیتورهای LCD جریان به کلی تغییر کرده است. چون مانیتورهای LCD فضای بسیار کمتری اشغال می‌کنند و کاربر به راحتی‌ می‌تواند آنها را برروی میزهای باریک، زیر کتابخانه و در مکان‌های مختلف قرار دهد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به دنبال مانیتور LCD با سایز بزرگتر از ۲۰ اینچ باشید. امروزه مانیتور تا سایز ۳۰ اینچ نیز در بازار وجود دارد اما توجه داشته باشید که حداکثر رزولوشن اکثر مانیتورهای موجود در بازار 1080p یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است پس هر چه سایز نمایشگر بزرگتر شود، تصاویر کشیده شده و کیفیت آنها کاسته شود. در واقع اگر یک تصویر یکسان با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را در دو مانیتور ۲۳ و ۳۰ اینچ که هر دو دارای حداکثر رزولوشن 1080p هستند، به نمایش درآوریم، کیفیت تصویر در نمایشگر ۲۳ اینچ بهتر از ۳۰ اینچ خواهد بود.

در حال‌حاضر بهترین سایز نمایشگرهای LCD را می‌توان ۲۳ یا ۲۴ اینچ دانست که در آنها کیفیت تصویر قابل قبول بوده و از طرفی فضای خیلی زیادی را نیز اشغال نمی‌کنند.

رزولوشن

سایز نمایشگر مشخص می‌کند که تصاویر به چه اندازه بزرگ دیده شوند اما رزولوشن، میزان اطلاعاتی که در صفحه وجود دارد را مشخص می‌کند. در واقع هر چه رزولوشن نمایشگر بیشتر باشد، امکان استفاده همزان از چند برنامه برروی صفحه راحت‌تر می‌شود یا به عبارت دیگر تعداد کلمات بیشتری برروی صفحه، جا می‌شوند. به عنوان مثال در پخش فیلم و عکس، رزولوشن بالاتر به معنی تصویر شارپ و واضح‌تر است.

بطور خلاصه هرچه رزولوشن مانیتور بالاتر باشد بهتر است. امروزه اختلاف قیمت بین مانیتورهای Full HD یا همان 1080p با مانیتورهای دارای رزولوشن پایین‌تر بسیار کم است پس سعی کنید مانیتور با رزولوشن 1080p انتخاب کنید.

از طرفی اکثر مانیتورهای کوچکتر از ۱۹ اینچ دارای رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل هستند اما در عوض بسیاری از مانیتورهای بزرگتر دارای رزلوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ می‌باشند. اگر یک مانیتور 1080p انتخاب کنید علاوه بر اینکه فضای کار بیشتری در محیط سیستم‌عامل در اختیار خواهید داشت، می‌توانید فیلم‌های Full HD را با کیفیت اصلی مشاهده کنید.

پایه و قابلیت نصب برروی دیوار

طراحی برخی از مانیتورها به نحوی است که پایه آنها ثابت است و نمی‌توان زاویه آن را تغییر داد. سعی کنید در زمان انتخاب مانیتور به این نکته دقت کنید که مانیتور حداقل قادر به تغییر زاویه عمودی باشد تا در هنگام کار بتوانید زاویه مانیتور را براساس موقعیت خود، تنظیم کنید. اگر قصد دارید از چند مانیتور به صورت همزمان استفاده کنید شاید بهتر باشد تا مانیتورها را برروی دیوار و کنار هم نصب کنید.

برخی از مانیتورها قابلیت نصب برروی دیوار را دارند و به کمک یک براکت فلزی به خوبی برروی دیوار قرار می‌گیرند.

پورت‌ها

هنوز هم برخی از مانیتورهای LCD با پورت VGA که با نام‌های RGB یا ۳۲‌پین نیز شناخته می‌شود عرضه می‌گردند، سعی کنید از خرید این مانیتورها خودداری نموده و در عوض به دنبال مانیتور با پورت دیجیتال DVI باشید. با پورت DVI تقریبا می‌توان مانیتور را به کلیه ابزارهای مختلف متصل کرد اما اگر مانیتور موردنظر شما دارای پورت HDMI نیز باشد امکانات بیشتری خواهید داشت و به عنوان مثال می‌توانید مانیتور خود را به پخش‌کننده‌های تصویری، کنسول‌های بازی و غیره نیز متصل کنید.

LG IPS 226V

برخی از مانیتورها هاب USB و یا جک هدفون نیز دارند که مخصوصا زمانی که کیس کامپیوتر در پایین میز کار قرار می‌گیرد و دسترسی به پورت‌ها مشکل می‌شود، بسیار مفید و کاربردی است.

زمان پاسخ‌گویی (Response Time)

زمان پاسخ‌گویی مدت زمانی است که یک پیکسل نیاز دارد تا از رنگ سفید به سیاه و سپس مجددا به سفید تغییر حالت دهد. اگر پیکسل‌ها نتوانند به اندازه کافی سریع عمل کنند تصاویر متحرک سریع مانند بازی‌، فیلم‌های اکشن و ورزشی بصورت تیره و تار نمایش داده می‌شوند. مثلا اگر در حال تماشای فوتبال در یک مانیتور با زمان پاسخ‌گویی بالا باشید، حرکت توپ به صورت دنباله‌دار نمایش داده می‌شود.

متاسفانه اکثر تولیدکنندگان نمایشگر، عدد واقعی زمان پاسخگویی پیکسل را اعلام نمی‌کنند و هر کدام استاندارد خاص خود را برای Response Time تعریف کرده‌اند، به عنوان مثال برخی زمان پاسخگویی تصویر را مدت زمانی که تصویر از سفید به رنگ خاکستری تیره می‌رسد در نظر می‌گیرند و با اعلام زمان پاسخگویی ۲ یا ۱ میلی‌ثانیه غیرواقعی، مشتریان خود را فریب می‌دهند.

اما زمان پاسخ‌گویی ۵ میلی‌ثانیه برای بازی و تماشای فیلم قابل قبول است و هر چه زمان پاسخ‌گویی تصویر کمتر باشد، بهتر است.

رفرش‌ریت (Refresh Rate)

تعداد دفعاتی که نمایشگر می‌تواند در هر ثانیه تصویر را بروز کند که براساس هرتز اندازه‌گیری می‌شود. هرچه رفرش‌ریت مانیتور بالاتر باشد، حرکت بین فریم‌های تصویر نرم‌ و روان‌تر انجام می‌شود، برای درک بهتر تاثیر رفرش‌ریت می‌توانید برروی همین صفحه با سرعت به سمت پایین اسکرول کنید هر چه رفرش‌ریت سریعتر باشد اسکرول به سمت پایین نرم‌تر نمایش داده شده و کمتر بریده بریده به نظر می‌رسد. توضیحات بیشتر...

کنتراست تصویر

نسبت کنتراست تصویر با تقسیم حداکثر روشنایی نور در رنگ سفید به حداکثر روشنایی رنگ مشکی، محاسبه می‌شود. نسبت کنتراست تصویر آن عددی نیست که تولیدکننده‌ها اعلام می‌کنند، از نظر علمی نسبت واقعی کنتراست تصویر در بهترین نمایشگرهای LCD بین 1,500 تا 3,000 است اما تولیدکننده‌ها تقریبا هرگز کنتراست واقعی تصویر نمایشگر خود را اعلام نمی‌کنند تنها در برخی از مقالات و مشخصات فنی دستگاه‌ها اشارات کوچکی به کنتراست واقعی تصویر (Native Contrast) می‌شود.

بله، کنتراست تصویر طی سال‌های اخیرا دائما در حال بهبود بوده است اما رشد آن سال به سال مقدار کوچکی است که قابل استفاده در طرح های تبلیغاتی و کمپین‌های بازاریابی نیست!

از آنجایی که اعداد بزرگ همیشه در تصمیم‌گیری مشتری تاثیر گذارند، شرکت‌ها برای استفاده تبلیغاتی، خاصیت بی‌مفهوم و بی‌معنی «کنتراست داینامیک تصویر» (Dynamic Contrast Ratio) را ابداع کردند و آن را برجسته و بزرگ و با اهمیت جلوه دادند.

خاصیت بی‌معنی و بی‌ارزش نسبت داینامیک کنتراست تصویر به شرکت‌های کوچک اجازه داد تا محصول رده پایین بازار خود را با محصولات درجه یک بازار مقایسه کنند و برخی اوقات با اعلام عدد بزرگتر خود را باکیفیت تر از رقبا معرفی کنند چون هر کی دروغ بزرگتری بگوید برنده است. اما این موضوع تا جایی پیش‌ رفت که حتی شرکت‌های بزرگ همچون سونی، ال‌جی و سامسونگ نیز امروزه از کنتراست داینامیک تصویر در مشخصات فنی و تبلیغات خود نام می‌برند.

رفته رفته، تولیدکنندگان پارا فراتر نهاده و عبارت «داینامیک» را نیز از تعریف بی‌معنی «کنتراست داینامیک تصویر» حذف کردند و امروز شاهد مشخصه «کنتراست تصویر» با اعداد بزرگ و جذاب و فریب‌دهنده هستیم که البته هیچ تاثیری در کیفیت تصویر ندارد.

خوب اصلا کنتراست داینامیک تصویر به چه معناست؟ توضیح آن خیلی ساده است: زمانی که سیگنال ویدیویی نمایشگر کاملا سیاه می‌شود، نمایشگر به حالت آماده باش (Standby) می‌رود تا بصورت قابل ملاحظه‌ای نور خروجی نمایشگر کاهش یافته و در نتیجه انرژی مصرفی آن نیز کاهش یابد. در LED-Backlit که تقریبا LED‌ها خاموش می‌شوند و در نتیجه میزان روشنایی نور به صفر کاهش می‌یابد.

خوب تعریف واقعی کنتراست تصویر این است: "تقسیم حداکثر روشنایی رنگ سفید به حداکثر روشنایی رنگ مشکی" حال تولیدکنندگان برای دستیابی به عدد بزرگتر، پیک رنگ مشکی غیرواقعی در زمان Standby را برای محاسبه کنتراست استفاده می‌کنند، عددی که به هیچ دردی نمی‌خورد و هیچ تاثیر در کیفیت تصویر ندارد و تنها برای گمراه کردن مصرف کننده استفاده می‌شود.

در حقیقت این حقه، هیچ تاثیری در کیفیت تصویری که حتی دارای یک نقطه غیر مشکی است، ندارد. در واقع کنتراست تصویر باید زمانی محاسبه شود که مثلا در تصویر تاریک قسمت روشن نیز وجود داشته باشد.

پس کلا کنتراست تصویر را از لیست معیارهای خود خط بزنید.

زاویه دید

زاویه‌ موثری است که مانیتور تصاویر را به خوبی نمایش می‌دهد. به عنوان مثال اگر زاویه دید یک مانیتور ۱۷۰ درجه اعلام شود اگر از طرفین و با زاویه تا حد ۱۷۰ درجه نسبت به مانیتور نگاه کنید باید تصاویر را به خوبی مشاهده کنید. اگر همیشه از روبرو با مانیتور خود کار می‌کنید این مولفه اهمیت خاصی برای شما نخواهد داشت.

روشنایی تصویر (Brightness)

میزان نوری که مانیتور می‌تواند از خود ساتع می‌کند و براساس شمع در مترمربع (cd/m2) اندازه‌گیری می‌شود. هرچه روشنایی تصویر نمایشگر بالاتر باشد استفاده از آن در محیط‌های پرنور راحت‌تر شده و تصاویر نیز شفاف‌تر نمایش داده می‌شوند. شدت‌روشنانیی 250 تا 300cd/m2 برای مانیتور قابل قبول است.

نور پس زمینه LED

اجازه ندهید تا تولیدکنندگان شما را سردرگم و یا گمراه کنند. نمایشگرهای LED-Backlit که امروزه به مانیتور LED یا LED TV معروف شده‌اند در واقع همان نمایشگر LCD هستند که در آنها به جای لامپ‌های سنتی فلورسنت (CFL) از LED برای نوردهی استفاده می‌شود. استفاده از LED برای نوردهی پنل نمایشگر باعث می‌شود تا تولیدکنندگان محصولات باریکتر، روشن‌تر و با گرمای کمتر تولید کنند.

براق یا مات

اگر قرار است از مانیتور خود در محیط پر نور استفاده کنید به دنبال صفحه نمایش مات باشید، صفحه‌های نمایش براق تصاویر را جذاب‌تر نمایش می‌دهند اما انعکاس زیاد نور در آنها، باعث می‌شود تا نتوان از این مانیتورها در محیط‌های پر نور استفاده نمود. مثلا اگر میز کار شما نزدیک به پنجره است حتما سعی کنید از مانیتور با صفحه نمایش مات استفاده کنید.

پنل TN یا IPS

نمایشگرهای معمولی بازار مجهز به پنل TN هستند این پنل‌ها علاوه بر قیمت مناسب، معمولا زاویه دید محدود و زمان پاسخ‌گویی سریع دارند. اما مانیتورهای مجهز به پنل IPS معمولا زمان پاسخ‌گویی پایین‌تری داشته اما در عوض رنگ‌ها را با دقت بسیار بالاتری نسبت به پنل‌های TN نمایش می‌دهند و همچنین زاویه دید آن‌ها نیز بسیار وسیع‌تر است. اگر عکاس یا طراح هستید و یا زاویه دید و دقت نمایش رنگ‌ها برایتان اهمیت دارد باید به دنبال مانیتورهای IPS باشید. توضیحات بیشتر ...



تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, | 20:15 | نویسنده : مهدی
VivoTab RT
VivoTab RT Zoomit.ir

مایکروسافت بالاخره با انتشار ویندوز RT بصورت جدی وارد نبرد در بازار تبلت‌ها شد. سیستم‌عاملی که از نظر شکل و شمایل ظاهری با ویندوز 8 مو نمی‌زند و بسیاری از امکانات جذاب و کاربردی آن را نیز در اختیار دارد. مایکروسافت به همراه ویندوز RT، تبلت سرفیس را نیز روانه بازار کرد اما علاوه بر این تبلت، محصولات دیگر مبتنی بر سیستم‌عامل مایکروسافت نیز وجود دارند که در برخی از موارد بهتر از سرفیس عمل کرده و امکانات دوست داشتنی دارند. یکی از این محصولات تبلت VivoTab RT ایسوس است، محصولی خوش ساخت، زیبا و از همه مهمتر مبتنی بر ویندوز RT که در این مقاله به بررسی تخصصی آن می‌پردازیم و نقاط مثبت و منفی آن را بر می‌شماریم. پس با زومیت همراه باشید.

ایسوس یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان تبلت‌های اندرویدی است و محصولات متنوع این شرکت از خانواده ترنسفورمر مانند Transformer Pad Infinity همواره جزو برترین‌های اندروید به شمار می‌روند. یکی از مهمترین مزایای تبلت‌های 10 اینچی اندرویدی ایسوس قابلیت تبدیل آنها به نت‌بوک است که به لطف داک فیزیکی کیبرد که دارای باتری داخلی نیز می‌باشد، میسر می‌شود. حال ایسوس تمام تجریبات خود در تولید تبلت‌های تبدیل شدنی را به دنیای ویندوز 8 وارد نموده و ماحصل آن نیز VivoTab RT با سیستم‌عامل ویندوز RT است.

ویووتب آرتی از نظر شکل و شمایل ظاهری شباهت زیادی به Infinity دارد و حتی کی‌برد داک آن نیز شبیه به همان محصول است اما با این تفاوت که VivoTab باریک‌تر و سبک‌تر به نظر می‌رسد. ایسوس قیمت گذاری مناسبی را نیز برای این تبلت در نظر گرفته و نسخه 32 گیگابایت آن را به همراه داک صفحه کلید با قیمت 599 دلار به فروش می‌رساند که البته این تبلت در بازار کشور به همراه گارانتی دو ساله شرکت آوات با قیمت حدود 2.4 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

برای ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید

pc-reshte.loxblog.com/page.php

 



تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, | 16:7 | نویسنده : مهدی
توضیح گزینه های لمسی در ویندوز 8 و ویندوز RT

در دنیای وسایل لمسی سیستم عامل‌های مختلفی وجود دارند که معروف‌ترین آنها، اندروید و iOS می‌باشند. مایکروسافت در چند ماه اخیر با عرضه‌ی ویندوز 8 و ویندوز RT به نظر تازه‌ وارد می‌آید، ولی در حقیقت مدت‌ها پیش و حتی قبل از اندروید و iOS وارد دنیای لمسی‌ها شده بود. منظورمان ویندوز موبایل و ویندوز مخصوص تبلت‌پی‌سی‌هاست. مایکروسافت در ابتدا رقبا را جدی نگرفته بود ولی حالا برای ویندوز 8 و ویندوز RT برنامه‌های ویژه‌ای دارد و حضورش پر رنگ‌تر شده است. در ادامه‌ی مطلب می‌خواهیم با تنظیماتی که مایکروسافت برای وسایل لمسی در نظر گرفته آشنا شویم.

همان‌طور که گفته شد، مایکروسافت در طراحی سیستم عامل جدید خود روشی نوین در پیش گرفته تا از نظر قابلیت‌های لمسی بهتر از نسخه‌های قبلی باشد. اگر یادتان باشد، واسط مشابه واسط کاربری مترو یا همان کاشی‌های آشنای ویندوز 8 را پیش از این در ویندوز فون 7 دیده بودیم که در حقیقت برای استفاده‌ی لمسی بهینه شده است. در ویندوز 8 تنظیمات ویژه‌ای برای وسایل لمسی و همچنین وسایلی که دارای قلم استایلوس هستند، پیش‌بینی شده است. این تنظیمات در کنترل پنل ویندوز قرار دارد که در ادامه می‌خواهیم آنها را بررسی کنیم. توجه کنید که اگر وسیله‌ی شما دارای قلم یا استایلوس نباشد، تنظیمات مربوط به آن نیز در کنترل پنل دیده نمی‌شود.

وقتی وارد کنترل پنل یک دستگاه لمسی مجهز به سیستم عامل ویندوز 8 یا ویندوز RT می‌شوید، با یک گزینه‌ی جدید به نام Pen and Touch روبرو خواهید شد. در لپ‌تاپ‌هایی که دارای صفحه نمایش لمسی نباشند چنین گزینه‌ای وجود ندارد.

1 touch

اگر گجت شما تنها دارای صفحه نمایش لمسی باشد، تنها تنظیمات مربوط به تاچ را مشاهده خواهید کرد. در این بخش می‌توان عکس‌العمل سیستم عامل در برابر لمس و نگه داشتن انگشت و همچنین دو بار لمس پشت سرهم را تعیین کرد. می‌توان نمایش فیدبک تصویری را هم فعال کرد که در نتیجه خطوط کوچک خاکستری به دنبال محل لمس انگشت نمایش داده می‌شود. آخرین گزینه هم برای بهینه کردن فیدبک تصویری در زمانی که سیستم به نمایشگر خارجی متصل شده، کاربرد دارد.

2 touch

عمل دابل تپ یا دو بار لمس پشت سرهم به مثابه‌ی دابل کلید با موس است. لمس کردن و مکث هم مشابه‌ی راست کلید است. در واقع نمایشگر لمسی فرق بین دو انگشت را متوجه نمی‌شود و نمی‌توان با دو انگشت دست، راست کلید و چپ کلیک کرد، به همین دلیل از لمس و مکث به عنوان راست کلید استفاده می‌شود.

برای دابل تپ دو تنظیم وجود دارد. اولین تنظیم، سرعت دابل تپ است. با انتخاب سرعت بیشتر باید عمل دابل‌تپ را سریع‌تر انجام دهید تا سیستم آن را به عنوان دو بار لمس پشت سر هم تلقی کند. اگر سرعتتان زیاد است اسلایدر را به سمت راست حرکت دهید و اگر سرعتتان خوب نیست آن را به سمت چپ ببرید.

دومین تنظیمی که برای دابل‌تپ در نظر گرفته شده مربوط به مکان لمس است. هر چه قدر اسلایدر مربوطه را به سمت راست نزدیک کنید، فاصله‌ی مجاز برای دو لمس متناوب بیشتر می‌شود. در واقع اگر بخواهیم یک نقطه‌ی خاص را با دقت و سرعت زیاد لمس کنیم، امکان‌پذیر نیست، همیشه خطایی وجود دارد و بین دو نقطه‌ای که لمس کرده‌ایم فاصله وجود دارد، بنابراین از طریق این اسلایدر می‌توان مقدار فاصله‌ی مجاز را متناسب با وسیله و دقت خودمان انتخاب کنیم. یکی از کاربردهای بسیار مهم این تنظیم برای افرادی است که معلولیت جسمانی دارند و نمی‌توانند یک نقطه را با دقت بالا لمس کنند.

در نهایت امکان تست کردن تنظیمات انجام شده در بخش پایین جعبه محاوره‌ای پیش‌بینی شده است. پس از اینکه نتیجه‌ی تست رضایت شما را جلب کرد، می‌توانید آن را ذخیره کنید.

3 touch

همان‌طور که گفتیم لمس و مکث معادل راست کلیک است. ویندوز 8 و ویندوز RT برای لمس و مکث هم تنظیماتی دارند. اولین تنظیم به صورت یک گزینه در جعبه محاوره‌ای مربوطه دیده می‌شود. گزینه‌ای که برای فعال کردن و نافعال کردن عمل لمس و مکث کاربرد دارد.

دومین بخش برای تنظیم سرعت لمس و مکث به کار برده می‌شود. با حرکت دادن اسلایدر به سمت راست، سرعت بیشتر می‌شود و در نتیجه مکث کمتری برای انجام عمل راست کلیک لازم است.

سومین تنظیمی که در این بخش مشاهده می‌کنید برای انتخاب مدت زمانی است که پس از فعال شدن عمل راست کلیک برای انجام عملی مثل درگ فرصت دارید. زمان بیشتر برای افرادی که سرعت کمتری دارند مناسب و بالعکس.

4 touch

خلاصه‌ای از تنظیمات لمسی ویندوز 8 و ویندوز RT را توضیح دادیم. در پایان از شما می‌خواهیم که سوالات خود و نکات مفیدی که در این مقاله ذکر نشده را در بخش نظرات مطرح کنید.



تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, | 16:3 | نویسنده : مهدی

 

سامسونگ گلکسی کیو تلفنی با صفحه نمایش فول اچ‌دی تاشو

اکثر ما فکر می‌کنیم که پرچم‌دار بعدی سامسونگ گلکسی اس 4 باشد. اما احتمالا با خواندن مشخصات تلفن جدید گلکسی کیو در این خبر کمی اعتقاد شما در این باره سست شود. تلفنی که طبق شایعات در کنیگره جهان موبایل امسال توسط سامسونگ معرفی خواهد شد.

گلکسی کیو از دو صفحه نمایش تاشوی Super AMOLED HD بهره می‌برد و در مجموع رزولوشن 1920 در 1080 را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین تلفن جدید سامسونگ به پردازنده دو هسته ای 1.7 گیگاهرتزی Exynos 5250, دو گیگابایت رم، دوربین عقب 8 مگاپیکسلی، دوربین جلو 2 مگاپیکسلی و باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی مجهز خواهد بود. سیستم‌عامل گلکسی کیو نیز اندروید 4.2.1 آبنبات پاستیلی خواهد بود.

وجود آخرین نسخه سیستم‌عامل اندروید به همراه صفحه نمایش فول اچ‌دی تاشو بسیار وسوسه کننده است، اما اگر این تلفن از پردازنده قوی‌تر چهار هسته بهره می‌برد واقعا فوق العاده می‌شد. البته هنوز مشخصات گلکسی کیو نهایی نشده است و باید منتظر معرفی رسمی آن در MWC امسال نشست.



Galaxy Young / Galaxy Fame
Galaxy Young / Galaxy Fame

سامسونگ هر سال این موقع، چند تلفن ارزان قیمت را به خانواده گلکسی اضافه می‌کند. در همین راستا این کمپانی کره‌ای، چند روز پیش از شروع کنگره جهانی موبایل، دو تلفن کاملا شبیه به هم Fame و Young از خانواده گلکسی را معرفی نموده که هر دارای مشخصات سخت افزاری متوسط و قیمت مناسبی خواهند بود.

تلفن Galaxy Young مجهز به پردازنده 1 گیگاهرتز، 768 مگابایت حافظه رم، نمایشگر 3.27 اینچ با رزولوشن پایین HVGA یا 480 در 320 از نوع LCD، دوربین 3 مگاپیکسل و 4 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است. البته تلفن Young دارای اسلات میکرو SD است که امکان افزایش حجم حافظه ذخیره سازی را از طریق کارت حافظه خارجی میسر می‌کند. این تلفن از یک باتری کوچک 1300 میلی‌آمپر ساعتی نیز بهره می‌برد.

شکل و شمایل ظاهری گلکسی یانگ، درست شبیه یک گلکسی اس 3 با ابعاد کوچک‌تر است و سیستم‌عامل اندروید 4.1 یا آبنبات پاستیلی بر روی آن نصب شده است.

تلفن دیگر سامسونگ با نام Galaxy Fame کاملا شبیه به Galaxy Young است! و تنها از نظر مشخصات سخت افزاری کمی متفاوت است. Fame از یک نمایشگر 3.5 اینچ با همان رزولوشن HVGA، پردازنده 1 گیگاهرتز، حافظه رم 512 مگابایت، حافظه ذخیره سازی 4 گیگابایت، اسلات میکرو SD، دوربین 5 مگاپیکسل، بلوتوث 4، NFC و باتری 1300 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و سیستم عامل آن نیز اندروید 4.1 است.

هنوز قیمت و زمان عرضه این تلفن‌ها مشخص نشده است.



تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, | 15:55 | نویسنده : مهدی

در مورد pagefile بايد عرض كنم كه زمانيكه حجم رم به شدت كاهش پيدا كنه . امكان پردازش اطلاعات در فضاي رم وجود نداشته باشه ويندوز از ابزاري جهت ذخيره اطلاعات و پردازش استفاده مي كند.در ويندوز اين فضا pagefile.sys نام دارد.و معمولان حدود
%10
حجم درايو سيستم عامل را در بر ميگيرد .به عنوان مثال در صورتيكه در صورتيكه فضاي درايو سيستم عامل شما 15 گيگ باشد حجم فايل pagefile.sys برابر 5/1 گيگ خواهد بود.
توجه در صورتيكه سيستم شما از رم قابل توجه بالاي 4 گيگ برخوردار است ميتوانيد براي آزاد سازي فضاي هارد ديسك آن را غير فعال كنيد.بطور پيش فرض فعال و مسير زير محل تنظيمات آن مي باشد.اما توصيه مي شود اگر فضاي هارديسك شما فضاي قابل توجهي است از خير دستكاري بگذري بهتره
Conterl Panel -> Sytem -> Advanced -> Performance -> Andvanced -> Change
موفق باشيد.



تاريخ : یک شنبه 15 بهمن 1391برچسب:, | 17:53 | نویسنده : مهدی
پیش‌فروش سونی ایکسپریا Z آغاز شد

گوشی هوشمند 5 اینچی سونی به زودی در بازارهای بریتانیا عرضه خواهد شد. این کمپانی ژاپنی از امروز پیش‌فروش این محصول خود را آغاز نموده و کسانی که اقدام به پیش‌خرید نمایند، نه تنها می‌توانند یک روز زودتر از سایرین این دستگاه را دریافت کنند، بلکه یک جفت هدفون مدل MRD-1R سونی را نیز دریافت خواهند کرد.

پیش‌فروش تلفن هوشمند جدید سونی، یعنی Xperia Z آغاز شده است. تحویل گوشی‌های پیش‌فروش شده از روز 28 فوریه، یعنی یک روز زودتر از ارائه آن در فروشگاه‌هایی چون آمازون، آغاز خواهد شد.

سونی برای کسانی که اقدام به پیش‌خرید ایکسپریا Z نمایند، یک جفت هدفون MRD-1R به ارزش 299 دلار را نیز به عنوان اشانتیون ارائه می‌کند. این گوشی ابتدا در بریتانیا توسط سرویس‌دهنده‌های مخابراتی با قیمت 69 پوند و مبلغ قرارداد 34 پوند در ماه ارائه می‌گردد.



تاريخ : یک شنبه 15 بهمن 1391برچسب:, | 17:48 | نویسنده : مهدی
توئیتر هک شد: 250,000 حساب کاربری در خطرند!

شبکه اجتماعی میکروبلاگینگ محبوب توئیتر اخیرا به طور پی‌در‌پی مورد حمله هکرها قرار گرفته است و در آخرین و مهم‌ترین مورد، اطلاعات تعداد زیادی از کاربران توئیتر به دست هکرها افتاده است. برای جزئیات بیشتر با زومیت همراه باشید.

توئیتر هک شده است! اگر شما هم یک حساب توئیتر دارید، بهتر است همه چیز را چک کنید و رمز عبور خود را عوض کرده و یک رمز جدید قوی برای آن انتخاب کنید. توئیتر می‌گوید که احتمالا 250,000 کاربر این شبکه اجتماعی تحت تاثیر این هک قرار گرفته‌‌اند. هکرها توانسته‌اند به نام کاربری، آدرس ایمیل، زمان‌های ورود و خروج به حساب کاربری و فعالیت‌های آنان و نسخه کدگذاری شده رمزهای عبور دست یابند.

هفته گذشته توئیتر متوجه الگوهای دسترسی غیرمعمولی شده بود که منجر به شناسایی تلاش‌هایی برای دسترسی به حساب‌های توئیتر افراد شد.

آنها موفق شده‌اند که این حمله را خنثی کنند ولی حدس می‌زنند که حدودا اطلاعات 250,000 حساب کاربری لو رفته باشد:

برای ساخت یک پسورد قوی ، پسورد را از حروف و اعداد و علامت ها استفاده کنید مانند : 22mer?ye8-+k



دوربین 1.8 گیگاپیکسلی دارپا یک شی 6 اینچی را از فاصله 6100 متری تشخیص می دهد

دوربین 1.8 گیگاپیکسلی دارپا که قرار است روی هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند با وضوح بالایی اجسام را بزرگنمایی کرده و کوچکترین اجسام را از فواصل بسیار دور تشخیص دهد. این دوربین در هر ثانیه 600 گیگابایت اطلاعات تولید می‌کند.

مرکز پروژه‌های تحقیقاتی دفاعی پیشرفته (دارپا) اطلاعات جزئی‌تری را درباره ARGUS-IS، دوربین 1.8 گیگاپیکسلی خود منتشر نموده است. این دوربین بر روی هواپیماهای بدون سرنشین نصب خواهد شد و می‌تواند یک هدف با ابعاد 6 اینچ را از فاصله 20,000 فوت (6100 متر) تشخیص دهد. این دوربین فوق‌العاده که یکی از بالاترین رزولوشن‌ها در بین سیستم‌های اینچنینی در دنیا را دارد، می‌تواند مساحت 10 مایل مربع را تحت نظر داشته باشد و اهداف مختلف را با وضوح بالا بزرگنمایی کند.

این دوربین از 368 سنسور دوربین 5 مگاپیکسلی استفاده می کند که به صورت یک آرایه تلسکوپی چیده شده‌اند، تا بتوانند پرنده در حال پرواز و انسان‌های در حال حرکت روی سطح زمین را تشخیص دهند. ARGUS مخفف سیستم تصویربرداری Autonomous Real-Time Ground Ubiquitous Surveillance (به معنی سیستم تجسس خودکار زنده زمین) است.

این سیستم در هر ثانیه 600 گیگابایت اطلاعات را تولید می‌کند که در همانجا پردازش شده و برای استفاده در آینده ذخیره می‌گردد. عملا امکان این وجود ندارد که این حجم از اطلاعات توسط آرگوس به اتاق کنترل فرستاده شود و به همین دلیل هم، دارپا سیستم Persistics را ایجاد کرده تا بتوان در منطقه‌ای که هواپیما از روی آن در حال پرواز است، به نقاط خاصی اشاره کرد و آن را دقیق‌تر مشاهده نمود.

ویدئوی زیر به خوبی نشان می‌دهد که چگونه ARGUS می‌تواند به تجسس در هوا بپردازد. این ویدئو از فاصله 20,000 فوتی گرفته شده است، پس حتما می‌توانید تصور کنید که اگر کمی ارتفاع کمتر بود چه جزئیاتی قابل مشاهده بودند.



تاريخ : یک شنبه 15 بهمن 1391برچسب:, | 17:40 | نویسنده : مهدی
Intel
Intel

اینتل طی یک سال اخیر تلاش‌هایی برای تولید تلفن‌های اندرویدی مجهز به پردازنده x86 اتم نمود و به دنبال آن تلفن‌های همچون Motorola Razar i روانه بازار شدند، Razar i مجهز به پردازنده تک هسته‌ای 2 گیگاهرتز اتم با لیتوگرافی 32 نانومتری بوده و طول عمر باتری آن نیز قابل قبول است. حال به نظر می‌رسد اینتل به دنبال استخدام مهندس متخصص ویندوز فون است و قصد دارد سیستم‌عامل موبایل مایکروسافت را نیز با پردازنده‌های x86 خود سازگار کند.

اینتل طی یکی دو سال اخیر تمام تلاش خود را نموده تا وارد بازار موبایل شود، بازاری که تقریبا هیچ سهمی از آن ندارد و در عوض ARM قدرت مطلق آن است. اینتل با پورت کردن سیستم‌عامل اندروید و سازگار نمودن آن با معماری x86 از یک طرف و بهینه سازی تراشه‌های Medfield اتم، تلاش نمود تا وارد این بازار شود اما چند تلفن اینتلی که سال گذشته روانه بازار شدند، هیچ کدام پرفروش و محبوب نبودند.

در آگهی استخدام اینتل که در شبکه اجتماعی LinkedIn منتشر گردیده، به این موضوع اشاره شده که اینتل قصد دارد گام‌های فراتر از PC و سرور برداشته و در زمینه تولید نت بوک‌ها، تلفن‌های هوشمند و ابزارهای الکترونیکی مخصوص مصرف کننده نیز فعالیت کند.

پیش‌تر مدیر گروه ارتباطات موبایل اینتل اعلام نموده بود که نقشه راه اینتل شامل محصولاتی می‌شود که از ویندوز برروی تلفن‌های هوشمند پشتیبانی خواهند کرد و مقرون به صرفه‌ترین تصمیم در این راستا نیز سازگاری x86 با ویندوز فون است.

در حال حاضر شرگت‌های ZTE، موتورولا و لنوو تلفن مجهز به پردازنده x86 اینتل تولید نموده‌اند که بخش بسیار کوچکی از بازار اندروید را شامل می‌شوند. اینتل ادعا می‌کند که پردازنده‌های اتم این شرکت از نظر بازده و مصرف باتری بهتر از معماری ARM عملی می‌کنند و حال باید منتظر ماند و دید آیا این شرکت می‌تواند ادعای خود را در دنیای واقعی نیز به اثبات برساند و تلفن‌های مجهز به پردازنده اتم را گسترش دهد.

منبع: زومیت



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد
  • اس ام اس عاشقانه
  • آسان گل