تاريخ : چهار شنبه 30 اسفند 1391برچسب:, | 12:5 | نویسنده : مهدی

سال نو مبارک



تاريخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:, | 16:52 | نویسنده : مهدی
ال جی بیلبرد

سامسونگ از عدد 4 برای تبلیغات نسل بعدی تلفن هوشمند گلکسی استفاده کرد و حالا ال جی یک بیلبرد درست بالای بیلبرد سامسونگ اجاره نموده و در آن از همان عدد 4 برای تبلیغ تلفن اپتیمس جی خود استفاده کرده و گفته این تلفن همین الان آماده فروش است. این بیلبردها در میدان تایمز نیویورک که قرار است کنفرانس گلکسی اس 4 سامسونگ نیز فردا صبح در آنجا برگزار شود، قرار گرفته‌اند.

ال جی درست چند ساعت پیش از معرفی تلفن گلکسی اس 4 سامسونگ، در قسمت بالای بیلبرد تبلیغاتی سامسونگ با روشی مشابه نسبت به تبلیغ تلفن پرچم‌دار خود پرداخته است.

تبلیغ ال جی بالاتر و روشن‌تر از بیلبرد سامسونگ است و در آن این جمله ذکر شده که «اپتیمس جی ال جی همین الان در دسترس شماست»، در زیر آن تبلیغ سامسونگ با این عبارت «خود را برای گلکسی بعدی آماده کنید» قرار دارد.

به هر حال سامسونگ فردا ساعت 2 صبح به وقت تهران از گلکسی اس 4 پرده برداری خواهد کرد و آن وقت می‌توانیم امکانات آن را با اپتیمس جی ال جی مقایسه کنیم.



آرایه ای از بزرگ‌ترین تلسکوپ‍ های جهان

پروژه عظیم آلما بالاخره از راه رسید. ALMA مخفف Atacama Large Millimeter/submillimeter Array بوده که اشاره به مجموعه‌ای از تلسکوپ‌های بسیار قدرتمند دارد. این پروژه در صحرایی در نزدیکی آند شیلی رسما افتتاح شد. مهمانان ویژه بسیاری از جمله رئیس جمهور شیلی برای شرکت در جشن رونمایی از بزرگترین پروژه نجومی زمینی در جهان دعوت شده بودند.

ادامه مطلب



تاريخ : چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:, | 21:12 | نویسنده : مهدی

Runkeeper (اندروید و iOS)

Runkeeper احتمالاً یکی از معروفترین اپلیکیشن‌های مبتنی بر موقعیت‌یابی محسوب می‌شود. حداقل برای ما این‌‌گونه است! ثبت موقعیت‌ها در این اپلیکیشن، به سادگی فشردن کلید Record است. اما RunKeeper، بخش سلامت نیز دارد که در آن قسمت، قدم‌های شما و میزان کالری مصرف شده را نیز ثبت می‌کند. علاوه بر این در صورت تمایل می‌توانید نوع حرکت خود را (دویدن، قدم‌زدن، دوچرخه‌سواری و اسکیت‌سواری) نیز تعیین کنید. گرفتن فایل‌های خروجی از این اپلیکیشن بسیار آسان است.

gps-apps-2

لینک دانلود Runkeeper در Google Play | بازار
لینک دانلود Runkeeper در آیتیونز


تاريخ : سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, | 12:58 | نویسنده : مهدی

با پست جدید سامسونگ در توییتر تقریبا مطمئن شدیم، تصاویر تلفنی که روز گذشته توسط انجمن چینی منتشر شده بودند، حقیقی هستند. به این ترتیب گلکسی اس 4 از همان طراحی منحنی شکل بکار رفته در تلفن گلکسی اس 3 بهره می‌برد.

گلکسی اس 4 سامسونگ در 14 مارچ یا 24 اسفندماه به وقت نیویورک رسما معرفی خواهد شد و این بار سامسونگ فروش بسیار بالا و شاید دور از ذهن 100 میلیون دستگاه را برای این تلفن در نظر گرفته است.

نظر شما در رابطه با شکل و شمایل ظاهری گلکسی اس 4 چیست؟

گلکسی اس 4
گلکسی اس 4

تصاویر مربوط به تلفن GT-I9502 سامسونگ چند روز پیش از معرفی رسمی آن به بیرون درز کرد. تصاویر از زوایای مختلف گرفته شده‌اند و شکل و شمایل ظاهری تلفن به خوبی در آن‌ها مشخص است. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، لبه‌های تلفن منحنی شکل هستند و صفحه نمایش آن نیز لب به لب است.

پیش از این تمام شایعات به لبه‌های مربع شکل و غیر منحنی در گلکسی اس 4 اشاره داشتند اما بنا به این تصاویر گلکسی اس 4 از لبه‌های منحنی شکل برخودار است. در واقع گلکسی اس 4 از نظر طراحی و شکل و شمایل ظاهری شبیه به گلکسی اس 3 است.

 

نسخه‌ای که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید برای بازار چین طراحی شده و جالب است بدانید که این نسخه از دو اسلات سیم‌کارت برخوردار است. اگر به عکس تبلیغاتی شرکت سامسونگ برای گلکسی اس 4 دقت کنید طرح پس زمینه با طرحی که در بدنه تلفنی که در عکس‌ها مشاهده می‌کنید، شباهت دارد. این موضوع تا حد زیادی صحت این عکس‌ها را اثبات می نماید.

گلکسی اس 4 احتمالا با پردازنده 8 هسته‌ای Exynos 5 Octa مدل 5410 به همراه گرافیک PowerVR SGX 544MP3، صفحه نمایش 4.99 اینچ Full HD، دو گیگابایت حافظه رم، دوربین 13 مگاپیکسل با قابلیت ضبط ویدیو فول‌اچ‌دی با نرخ 30 فریم در ثانیه، دوربین جلوی 2 مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌بردای 1080p و سیستم‌عامل اندروید 4.2 یا آبنبات پاستیلی وارد بازار خواهد شد.



تاريخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:, | 19:42 | نویسنده : مهدی
SSD

توضیح: درک کامل این بخش، ممکن است نیازمند آگاهی از بعضی مباحث مدارهای منطقی و سیستم‌عامل باشد.

برای درک نحوه کارکرد یک SSD بهتر است در ابتدا با دو بخش مهم از آن آشنا شویم: کنترلر (Controller) و حافظه فلش NAND. این دو مؤلفه، به همراه چند آیتم دیگر بر روی بورد مدار چاپی (PCB) قرار گرفته و یک SSD را می‌سازند.

ادامه مطلب



تاريخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:, | 19:36 | نویسنده : مهدی
نمای فوران آتشفشان از فضا!

هنگامی که در سال 2009 آتشفشان ساریچف در جزایر کوریل روسیه شروع به فعالیت کرد، پژوهشگران مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی توانستند تصاویر زیبایی از این فوران را ثبت نمایند. در ادامه می‌توانید ویدئوی مربوط به آن را مشاهده نمایید.

ما معمولا عادت داریم تصاویری که توسط تلسکوپ‌های عظیم از فضا گرفته می‌شوند را تماشا کنیم و از خلقت بی‌نهایت خداوند لذت ببریم. اما این بار می‌خواهیم تصویری از یک آتشفشان بر روی زمین را با شما به اشتراک بگذاریم که از یک ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفته شده است.

این تصویر در سال 2009 ثبت شده و صحنه فوران آتشفشان ساریچف را به نمایش می‌گذارد. بنا به گفته ناسا، غبار ناشی از این فعالیت آتشفشانی آنقدر داغ بوده که ابر بالای آتشفشان را محو کرده و آنها توانسته‌اند از داخل ایستگاه فضایی ویدئوی زیر را ضبط نمایند.

برای دیدن فیلم ای مطلب این  را کلیک کنید



تاريخ : جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, | 12:36 | نویسنده : مهدی

 

طول عمر باتری اکسپریا زد

 

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌‌‌های کاربران تلفن‌‌های هوشمند، طول عمر باتری این ابزارها است، این موضوع با پیشرفت تکنولوژی و همگانی شدن سرویس‌های مخابراتی پرسرعت 3G و LTE اهمیت بیشتری نیز یافته است و همواره کاربران از مدت زمان کم شارژ باتری تلفن خود ابراز ناراحتی می‌کنند. باتری 2330 میلی آمپرساعتی پرچم دار جدید سونی، یعنی اکسپریا Z نسبت به باتری 1500 میلی آمپرساعتی تلفن‌های قبلی قوی‌تر شده است اما آیا این باتری با وجود صفحه نمایش بزرگ‌تر و پردازنده‌ سریع‌تر، طول عمر باتری بالاتری را نیز نسبت به تلفن‌های هوشمند قبلی سونی ارائه می‌کند؟

ادامه مطلب



تاريخ : پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:, | 15:39 | نویسنده : مهدی

Sky Map

 

26

اسکای‌مپ، یک اپلیکیشن فعل‌و‌انفعالی برای مشاهده اجسام فرازمینی محسوب می‌شود. تنها کافی است پایین گوشی اندروید خود را به سمت آسمان بگیرید تا گجت شما با استفاده از GPS و میدان مغناطیسی یک تصویر مجازی از آسمان پیش روی شما در صفحه‌نمایش دستگاهتان نشان بدهد. نمایش مجموعه‌ای  کامل از اطلاعات، پیرامون آسمان روبروی شما، مانند نام صور فلکی و طول و عرض آنها به شما در درک بهتر آنچه می‌بینید کمک می‌کنید.

 

برای دانلود به روی نام اثر کلیک کنید



گلکسی اس 3
گلکسی اس 3 The Verge

صفحه قفل گوشی قرار است مانع دسترسی دیگران به اطلاعات مهم و ارزشمند شخصی یا کاری شما شود، اما به نظر می‌رسد که قفل گوشی‌های هوشمند همیشه آن‌طور که باید و شاید ایمن عمل نمی‌کنند و چندی پیش شاهد باگی در سیستم‌عامل iOS و دور زدن صفحه قفل گوشی بودیم و حالا نمونه مشابه‌ای در رابط کاربری تاچ‌ویز گلکسی اس 3 گزارش شده است که توسط آن کلیه اطلاعات شخصی کاربر در دسترس قرار می‌گیرد.

این حفره امنیتی در جدیدترین نسخه اندروید ارائه شده برای گلکسی اس 3 یعنی نسخه 4.1.1 وجود دارد. برای این کار نیز تنها کافی است، دکمه تماس اضطراری یا Emergency Call را فشار داده و سپس Emergency Contacts را انتخاب کنید. پس از آن دکمه فیزیکی Home را فشار داده و بلافاصله دکمه پاور را بزنید. تمام! به این ترتیب صفحه قفل گوشی ناپدید می‌شود و به تمام امکانات گلکسی اس 3 دسترسی خواهید داشت.

برای آزمایش این روش باید چند باری تمرین کنید تا با فاصله زمانی کم چهار مرحله را طی کنید. جالب است بدانید که پس انجام این مراحل، صفحه قفل گوشی بطور کامل محو می‌شود و تا وقتی که تلفن را ریستارت نکنید باز نمی‌گردد.

قفل گوشی برای بسیاری از کاربران اهمیت ویژه‌ای دارد و امیدواریم سامسونگ هر چه سریع‌تر بسته بروز رسانی رفع این مشکل امنیتی را ارائه کند. چندی پیش باگ مشابه‌ای در iOS 6.1 گزارش شد که به روش تقریبا یکسانی و از طریق بخش تماس اضطراری، سیستم امنیتی آیفون دور زده می‌شد.

 



تاريخ : چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:, | 20:50 | نویسنده : مهدی

 

 

کارایی آیکون تنظیمات گوگل موجود روی دستگاه اندرویدی شما چیست؟

 

تا کنون به آیکون جدید تنظیمات گوگل که بر روی دستگاه اندوریدی شما نمایش داده می‌شود و کارایی آن فکر کرده اید؟ نگران نباشید. ما در ادامه این مطلب شما را با این آیکون و کارهایی که برای شما انجام می‌دهد آشنا خواهیم کرد.

ادامه مطلب



تاريخ : چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:, | 20:42 | نویسنده : مهدی

 

چگونه قابلیت Wi-Fi Hotspot را در ویندوز 8 فعال کنیم؟

 

یکی از قابلیت‌های مفیدی که مایکروسافت بی سرو صدا آن را در ویندوز 8 حذف کرد، مدیریت شبکه‌های ad-hoc بود. در ویندوز 7 (و نسخه‌های پیش از آن) این ابزار به شما کمک می‌کرد تا با تبدیل رایانه خود به یک Wi-Fi Hot Spot، اینترنت کابلی (LAN) و یا سایر کانکشن‌های خود را با دیگر دستگاه‌ها، تحت یک شبکه اختصاصی وایرلسی، به اشتراک بگذارید. مثلاً اگر برای دسترسی به اینترنت در یک کافی شاپ، هزینه ای را پرداخت کرده باشید، و یا در محل کارتان، بخواهید این اینترنت را با تلفن هوشمند و یا تبلت خود به اشتراک بگذارید، این قابلیت به شما توانایی این کار را به سادگی خواهد داد. در ادامه این مطلب ما به شما خواهیم آموخت که چگونه این قابلیت حذف شده از ویندوز 8 را به سادگی به آن بازگردانید.

ادامه مطلب



تاريخ : جمعه 11 اسفند 1391برچسب:, | 11:32 | نویسنده : مهدی

 

 

تلفن‌ هوشمند بدون اپلیکیشن، جذابیت چندانی ندارد. پر کردن تلفن‌ هوشمند با اپلیکیشن‌های کاربردی به ما کمک می‌کند تا از گجت خود بیشتر و بهتر استفاده کنیم. اما یافتن اپلیکیشن‌های با کیفیت، می‌تواند سخت و زمانبر باشد. ما با تهیه لیستی از اپلیکیشن‌های کاربردی، این کار را برای شما راحت‌تر کرده‌ایم.

ادامه مطلب



 

چگونه فایل‌های لینک شده در اینترنت را به راحتی از کروم و فایرفاکس به دراپ باکس منتقل کنیم؟

 

برخی از دانشگاه‌ها، نوت ها و منابع آموزشی دروس را بر روی پرتال آنلاین خود منتشر می‌کنند تا دانشجویان آن را دریافت و بر روی دستگاه شخصی خود ذخیره و بعداً مطالعه کنند. اما اگر شما دستگاه‌های متعددی داشته باشید، مثلا یک لپ تاپ، یک تبلت و یک اسمارت فون، دریافت و مدیریت این فایل‌ها بر روی هر سه دستگاه، یک کار زمان بر و البته تکراری است. ما برای شما یک راه حل داریم. بهترین راه این است که همه این فایل‌ها را به جای دانلود بر روی سیستم‌های شخصی، مستقیماً از مرورگر خود در یک فضای آنلاین مثل دراپ باکس آپلود نمائید. با این روش علاوه بر دسترسی آنلاین به فایل‌ها در هرجا، می‌توانید آن ها را بر روی تمامی دستگاه‌های خود به آسانی همگام‌سازی نمایید. در ادامه افزونه‌ای را برای مرورگر شما معرفی می‌کنیم که به سهولت این کا را انجام می‌دهد.

                                                                    ادامه مطلب



تاريخ : چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, | 19:26 | نویسنده : مهدی
چگونه تصویر پس زمینه جستجوگر گوگل را در کروم تغییر دهیم؟

گوگل در گذشته این امکان را به شما می‌داد که تصویر پس زمینه این سایت را برای خود شخصی سازی کنید. به تازگی این امکان غیرفعال شده است. با این حال ما به شما افزونه ای را معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن شما می‌توانید هنوز هم بخش‌هایی از گوگل را به سلیقه خود تغییر دهید.

علاوه بر امکان تغییر تصویر پس زمینه، این افزونه امکان اعمال تغییرات دیگری را نیز به شما خواهد داد. به عنوان مثال شما می‌توانید لوگوی گوگل، گزینه بخت یا اقبال، پانویس‌ها و لینک های پیشنهادی را نیز در صورت تمایل حذف نمائید.

برای استفاده از این افزونه به فروشگاه گوگل کروم مراجعه و افزونه Custom Google Background را نصب نمائید.

customize-google-search-chrome-mid

پس از نصب افزونه، شما می‌توانید محل تصویر مورد نظر خود را مشخص کنید. همچنین شما می‌توانید از حالت نمایش تصاویر تصادفی هم استفاده کنید، به شرط اینکه بیش از یک تصویر را انتخاب نمائید (از سیستم خود، از آدرس وب و یا حتی جستجو).

این افزونه نمایی زیبا به مرورگر شما و صفحه جستجوی گوگل خواهد داد، بدون اینکه لازم باشد قالب مرورگر خود را تغییر بدهید.



Knox در گلکسی اس 3
Knox در گلکسی اس 3

ایده جدا سازی ایمیل‌های کاری از ایمیل‌های شخصی و حفظ اطلاعات کاری در محیطی امن، از مدت‌ها پیش وجود داشته و یکی از دلایل محبوبیت برخی از تلفن‌های هوشمند بازار مانند بلک‌بری نیز همین مورد بوده است. حال سامسونگ در کنگره جهانی موبایل بارسلونا از نرم افزار Knox پرده برداری نموده که با همین هدف ساخته شده و کمپانی‌ها می‌توانند آن را بر روی تلفن گلکسی کارمندان خود نصب کرده و فضای شخصی و کاری آن‌ها را در تلفن‌شان جدا کنند.

 

ایده پشت Knox جدید نیست، ال جی نیز پیش از این بوت دو گانه اندروید را برای کاربران تجاری خود در سال 2010 معرفی نمود که تلفن را در دو حالت شخصی و کاری بوت می‌کرد. اما Knox کمی کار را راحت‌تر کرده است. با نصب و پیکربندی این نرم افزار، یک آیکان در گوشه پایین صفحه اضافه می‌شود که به کاربر اجازه می‌دهد بین محیط شخصی یا کاری سویچ کند، دو محیط کاملا مجزا که به اطلاعات یکدیگر دسترسی ندارند.

فضای ذخیره سازی اطلاعات، نرم افزارهای نصب شده، رمزهای عبور و غیره برای هر کدام از دو محیط شخصی و کاری مستقل هستند.

همانطور که انتظار می‌رود کاربر برای سویچ کردن بین دو محیط باید رمز عبور مربوط به هر کدام را وارد کند. جالب است بدانید که رمز عبور مربوط به محیط کاری توسط مدیران شبکه شرکت‌ قابل کنترل است. سامسونگ در کنگره جهانی موبایل بارسلونا نرم افزار Knox را بر روی تلفن گلکسی اس 3 خود به نمایش گذاشته و افرادی که شانس کار کردن با این نرم افزار را داشته‌اند، اجرای آن را روان و سویچ کردن بین دو محیط را بدون تاخیر گزارش کرده‌اند.

سامسونگ طی ماه‌های اخیر تلاش بسیار نموده تا کاربران اداری و شرکتی را نیز به سمت محصولات سری گلکسی خود جلب کند و نرم افزار Knox  بخشی از تلاش سامسونگ در این راستا است.



تاريخ : دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, | 14:47 | نویسنده : مهدی
پاوربای‌پراکسی یک روش جدید برای شارژ بی‌سیم معرفی کرد

برای معرفی یک محصول با تکنولوژی خلاقانه، همیشه نیاز به سعی و خطا وجود دارد، تکنولوژی شارژ بی‌سیم هم از این قاعده‌ی کلی مستثنی نیست و تا به حال تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته است. هدف این است که اولاً محصول ارائه شده عمل شارژ را به درستی انجام دهد و ثانیاً افراد از محصول ارائه شده استقبال کنند. در نمایشگاه MWC 2013 هم تلاش‌ها ادامه دارد و PowerbyProxi محصول جدیدی برای شارژ به صورت بی‌سیم معرفی کرده که می‌خواهیم به بررسی بیشتر آن بپردازیم.

کار این کمپانی شباهت زیادی به آنچه توسط فالتون معرفی شده بود دارد با این تفاوت که روند شارژ در این سیستم سریع‌تر است. در این روش از گیرنده‌ی کوچکی استفاده می‌شود که بازدهی آن به حدی بالاست که اگر آن را در برد پردازنده‌ی یک گوشی جاسازی کنیم، دمای سیستم بیش از حد بالا نمی‌رود.

تاکنون روش‌های معرفی شده در سطح صنعت گوشی‌ها، سرعت خوبی نداشتند و نسبت به روش معمولی شارژ با سیم، کندتر عمل می‌کردند. روشی که پاوربای‌پراکسی معرفی کرده سرعتی برابر با سرعت شارژ عادی توسط سیم دارد. البته این صرفاً یک ادعاست که باید اثبات شود. در واقع ادعای سازنده این است که این سیستم شارژ، تنها سیستمی است که می‌تواند سه وسیله‌ی مختلف را در آن واحد و با تمام قدرت شارژ کند.

فعلاً استاندارد خاصی برای چنین محصولاتی مشخص نشده و باید صبر کنیم تا همه چیز طبق استاندارد سنجیده شده و توسط سازندگان گوشی به کار گرفته شود. لذا در نمایشگاه MWC از مسئولین کمپانی پاوربای‌پراکسی در مورد کاربرد این تکنولوژی سوال شده است. پاسخ این بوده که با 5 سازنده‌ی بزرگ باتری همکاری خواهند کرد و در 12 ماه آینده باتری‌های قلمی و نیم‌قلمی بی‌سیم نیز عرضه خواهند شد. در مورد زمان به کار گیری این روش در تبلت‌ها، گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها هنوز قولی داده نشده اما به نظر می‌رسد که پاوربای‌پراکسی با سازندگان بزرگ همکاری می‌کند.

در دموی نمایشی این کمپانی چند گوشی مختلف بالاخص گوشی گلکسی اس 3 با بهره‌گیری از این روش شارژ بی‌سیم در کنار هم شارژ می‌شدند. حتی وقتی گوشی‌ها درست در کنار هم و در نزدیکی شارژر قرار می‌گرفتند هم شارژ همگی به درستی صورت می‌گرفت. پد شارژ بی‌سیم به قدری هوشمند است که وجود اجسام مختلف فلزی در اطراف خود را نادیده گرفته و توان را روی گوشی‌ها متمرکز می‌کند.



  • اس ام اس عاشقانه
  • آسان گل